You are currently viewing مقایسه و تفاوت SEMrush و moz؛ ماز بهتر است یا سمراش؟

مقایسه و تفاوت SEMrush و moz؛ ماز بهتر است یا سمراش؟


بارگذاری…

اگر به دنبال یک ابزار سئو همه‌کاره هستید تا بتوانید سئوی سایت خود را با استفاده از آن بهبود ببخشید، ابزار SEMrush می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد، زیرا این ابزار دارای بیش از 50 قابلیت مختلف بهینه‌سازی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین در‌صورتی‌که به دنبال معیارهای پیشرفته سئو مانند دامین آتوتوری و… هستید، می‌توانید ابزار Moz را امتحان کنید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت SEMrush و moz آشنا کنیم و به شما نشان دهیم که ابزار moz بهتر است یا سمراش ؟ با ما همراه باشید.

مقایسه SEMrush و moz

قبل از اینکه بخواهیم شما را با فرق SEMrush و moz آشنا کنیم، بهتر با قابلیت‌ها و امکانات هریک از این ابزارها آشنایی بیشتری کسب کنید. با مقایسه SEMrush و moz همراه ما باشید.

– Semrush چیست؟

Semrush یک پلتفرم همه‌کاره است که به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا دید آنلاین خود را از طریق سئو، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، تحقیقات رقابتی، بازاریابی محتوا، تجزیه و تحلیل و مدیریت کمپین بهبود ببخشند. این داده‌های جستجو را از موتورهای گوگل و بینگ جمع ‌آوری تا بینش‌های ارزشمندی را ایجاد کند که کاربران را از طریق بهینه‌‌سازی وب‌سایت و بازاریابی راهنمایی می‌کند.

هدف اصلی ارائه این ابزار نظارت و تجزیه و تحلیل کانال‌های بازاریابی مختلف در موتورهای جستجو به علاوه رسانه‌های اجتماعی است. در نتیجه، می‌‌توانید استراتژی‌های خود را بر این اساس تنظیم تا از رقبای خود جلوتر بمانید. این ابزار را می‌توان به پنج عملکرد مختلف از جمله: هوش رقابتی، ردیابی شبکه‌های اجتماعی، بهینه سازی محتوا، بینش تبلیغات پولی و تحقیقات سئو گروه‌بندی کرد.

در هوش رقابتی شما با با کلمات کلیدی ارگانیک، موقعیت‌های رتبه‌ بندی، تاکتیک‌های سئو، استراتژی‌های تعامل در رسانه‌های اجتماعی، به علاوه تعداد ترافیک آنها آشنا می‌شوید. از سوی دیگر، ردیابی شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌‌کند تا از تلاش‌های بازاریابی خود در فیس‌بوک، توییتر و گوگل پلاس آگاه باشید. این ابزار، ابزارهایی را برای تحقیق در مورد موضوعات پرطرفدار به همراه کلمات کلیدی مربوطه ارائه می‌دهد. همچنین می‌‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که وب‌سایت شما کدام کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهد و در مقایسه با برخی از رقبای خود چگونه رتبه‌بندی می‌کنید.

بیشتر بخوانید: Google Lighthouse چیست؟ + آموزش بهینه سازی سایت با گوگل لایت هاوس 

– Moz چیست؟

Moz یک پلتفرم بهینه سازی موتور جستجو و مدیریت داده است که به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند رتبه آنلاین خود را افزایش دهند. این دارای عملکرد غنی برای ردیابی کلمات کلیدی است و همچنین می‌توانید بررسی کنید که وب‌سایت شما در مقایسه با رقبا چطور عمل می‌کند. همچنین می‌توانید از آن برای افزایش ترافیک وب‌سایت خود و افزایش دید آن در نتایج جستجو استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های محبوب و پرطرفدار این ابزار شامل ممیزی وب‌سایت، تجزیه و تحلیل بک‌لینک، ابزار جستجوی کلمات کلیدی و ردیابی رتبه است.

در واقع این به عنوان یک ابزار شروع به کار نکرد، بلکه به عنوان یک شرکت مشاوره سئو و یک جامعه آنلاین از کارشناسان سئو که ایده‌ها و تحقیقات خود را در مورد این موضوع به اشتراک می‌گذارند، کار خود را شروع کرده است و هم‌اکنون انواع ویژگی‌های مختلف را برای بهینه‌سازی سئوی سایت ارائه می‌دهد. همچنین ابزارهای سئوی رایگان خاصی را ارائه می‌دهد که پس از ثبت‌نام برای یک حساب رایگان Moz در دسترس هستند. برخی از قابلیت‌های دیگر این ابزار عبارت است از:

  • اینیک ابزار عالی برای استفاده علاوه برگوگل آنالیتیکس می باشد.
  • ابزارMoz Pro یک ابزار جامع سئو است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا طیف گسترده‌ای از جنبه‌های مرتبط با سئوی خود را مدیریت کنند.
  • Moz Local یکی دیگر از نرم‌افزارهای ماز است که بر به‌روز‌رسانی و بهینه‌سازی حضور آنلاین محلی سازمان تمرکز دارد.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ؛ 12 ابزار مهم و رایج بازاریابی دیجیتال و مارکترها

برخی از قابلیت‌های این ابزار عبارت است از:

  • ردیابی رتبه: یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های این ابزار سئو، ردیابی رتبه وب‌سایت است. ردیابی رتبه شما بینش‌هایی را در مورد اینکه بدانید وب‌سایت شما در کجا رتبه‌بندی می‌شود و چگونه کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها، محتوای به‌روز‌شده، بهینه‌سازی‌های داخل صفحه و موارد دیگر بر آن رتبه‌بندی تاثیر می‌گذارند، ارائه می‌دهد.
  • حسابرسی روی صفحه: ابزار سئو شما به عنوان یک حسابرس داخلی عمل می‌کند که می‌تواند بینش عملی به شما بدهد تا به بخش‌های کلیدی وب‌سایت شما از نظر رتبه‌بندی، تبدیل، زمان صرف‌شده در سایت و موارد دیگر بهتر عمل کند.
  • تحقیق کلمات کلیدی: پیداکردن کلمات کلیدی هدف که می توانید از آنها برای هدایت ترافیک ارگانیک در موتورهای جستجو استفاده کنید، یکی از اجزای اساسی این ابزار سئو است.
  • تجزیه و تحلیل بک لینک: یکی دیگر از ویژگی‌های برتر ابزار سئو شما مربوط به بک‌لینک‌های سایت است. در واقع؛ بک‌لینک‌ها نشانگری هستند که به موتورهای جستجو می‌گوید که آیا صفحه وب شما با جستجوهای کاربران مرتبط است و ارزش رتبه‌های بالاتر را دارد یا خیر. این ابزار همچنین به تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد بک‌لینک‌های رقبا کمک می‌کند.

تفاوت های SEMrush و moz

تا اینجای مطلب شما را با قابلیت ها و امکانات هریک از ابزارهای ماز و سمراش آشنا کردیم. حال در ادامه مطلب قصد داریم به مقایسه ماز و سمراش بپردازیم. امیدوارم تا انتهای این آموزش ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت Ahrefs و MOZ؛ ماز بهتر است یا اچرفز؟

فرق SEMrush و moz در تحقیق کلمات کلیدی

SEMrush دارای یک ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی است که بهترین عملکرد را برای کسب و کار شما به همراه حجم جستجو، CPC، تعداد نتایج برای هر کلمه کلیدی و غیره ارائه می‌دهد. همچنین می توانید کلمات کلیدی را با رقابت کمتری همراه با یافتن کلمات کلیدی مرتبط پیدا کنید. علاوه بر آن می‌توانید پارامترها و فیلترهای داشبورد را تغییر دهید تا لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر خود را دریافت کنید.

Moz یک ابزار جامع تحقیق کلمات کلیدی و جستجوگر کلمات کلیدی را ارائه می دهد که پیشنهادهای کلیدواژه را از یک کلمه کلیدی بذر، همراه با معیارهایی مانند حجم جستجوی ماهانه، دشواری کلمه کلیدی، نرخ کلیک ارگانیک و غیره تولید می‌کند. این ابزار همچنین به کلمات کلیدی بر اساس تجزیه و تحلیل آنها از SERP امتیاز اولویت می‌دهد. برای آن کلمه کلیدی خاص شما می‌توانید از بین فیلترهای مختلف، کلمات کلیدی مناسب را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید.

مقایسه ابزارهای SEMrush و moz در تجزیه و تحلیل بک لینک

ابزار SEMrush قادر است تمام بک‌لینک‌های دامنه شما و انکر تکست‌های آنها را به شما نمایش دهد. همچنین این ابزار دارای ابزاری به نام Backlink Gap است که به شما این امکان را می‌دهد تا مشاهده کنید که رقبای سایت شما چه لینک‌هایی دارند. با استفاده از این تکنیک می‌توانید استراتژی‌ها را بر اساس آن اطلاعات انتخاب کنید. همچنین این ابزار نظارت بر برند SEMrush به شما کمک می‌کند تا نام‌های تجاری خود را در وب ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید.

در مقابل؛ بخش لینک در ابزار Moz به شما بک لینک‌هایی که تحت «لینک های ورودی» به سایت شما وارد می‌شوند، نحوه تغییر آنها در طول زمان و همچنین مقایسه با رقبای شما را نشان می‌دهد. این ابزار همچنین به شما کمک می‌کند تا نام تجاری خود را به صورت آنلاین شناسایی و بررسی کنید که آیا آنها به شما لینک می‌دهند یا خیر، بنابراین می‌توانید از مالک وب‌سایت خاص درخواست کنید در صورت ذکر نام تجاری شما به شما لینک دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش طراحی قالب وردپرس با بوت استرپ 

– ردیابی رتبه/ردیابی موقعیت

ابزار SEMrush به شما این امکان را می‌دهد تا موقعیت وب سایت خود و صفحه ای را که برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه‌بندی می‌کند، از طریق ابزار ردیابی موقعیت آن پیگیری کنید و مشاهده کنید که آن صفحه دارای چه رتبه ای در نتایج جستجوگر گوگل است.

از طرفی؛ ابزار Moz به شما کمک می کند تا رتبه سایت خود و صفحاتی که رتبه بندی می‌شوند را برای هر کلمه کلیدی دنبال کنید. تقریباً می‌توان گفت که قابلیت ردیابی رتبه/ردیابی موقعیت در هر دو ابزار یکسان تا حدودی یکسان است.

– خزیدن سایت

SEMrush اطلاعات زیادی را در ویژگی ممیزی سایت خود در اختیار شما قرار می‌دهد. تمام خطاهای خزیدن، مشکلات سایت، تصاویر با تگ alt از دست‌رفته و غیره را به شما نشان می دهد و همچنین درصد سلامت کلی سایت را می‌توانید به سادگی مشاهده کنید. تجزیه و تحلیل دامنه در این ابزار گزارشی کلی از دامنه شما، حضور ارگانیک آن، بک‌‌لینک‌ها، تجزیه و تحلیل ترافیک و غیره در اختیار شما قرار می‌دهد.

از طرفی، یکی از قابلیت‌های پیشرفته ابزار Moz، Moz’s site است که این ابزار قادر است گزارشی از عناصر کلی یک سایت به شما بدهد و توصیه‌هایی به شما پیشنهاد دهد. همچنین ابزار خزیدن سایت Moz به شما این امکان را می‌دهد که کل وب‌سایت را برای یافتن خطاها، محتوای تکراری، عناوین صفحه از دست رفته، لینک های هرزنامه، خطاهای خزیدن و غیره اسکن کنید.

– تجزیه و تحلیل رقبا ابزار moz در مقابل SEMrush

SEMrush تجزیه و تحلیل و بینش زیادی از رقبا در اختیار شما قرار می‌دهد. این به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی رقبا کلمات کلیدی با بهترین عملکرد، بک‌لینک‌های آنها و تلاش‌های تبلیغاتی جستجوی پولی آنها را شناسایی کنید.

از طرفی؛ تجزیه و تحلیل رقبای Moz در مقایسه با SEMrush ساده‌تر است و آنقدر دقیق نیست. این ابزار لینک‌های برگشتی، کلمات کلیدی، دامین آتوریتی و پیج آتوریتی را شما را با رقبای شما مقایسه می‌کند.

تفاوت سایت وردپرس با PHP چیست؟ کدام بهتر است؟

– سئوی محلی

ابزارهای ارائه شده توسط SEMrush می‌توانند برای سئوی محلی بسیارمفید باشند. SEMrush ویژگی‌ها و منابع خاصی را برای کمک به شما در سئوی محلی کسب و کارتان ارائه می‌دهد. ابزار مدیریت لیست به کسب‌و‌کارها در تجزیه و تحلیل سئوی محلی مانند بک‌لینک از دایرکتوری‌ها، گوگل و گوگل‌مپ، یاهو و غیره کمک می‌کند.

Moz ابزارهای سئو محلی بهتری ارائه می‌دهد که در مقایسه با SEMrush می‌تواند به کسب و کارها در سئو مبتنی بر مکان کمک کند. این ابزار عملکرد سایت شما را در نتایج جستجوی محلی نشان می‌دهد و توصیه‌هایی برای برتری در سئوی محلی ارائه می‌دهد.

تفاوت SEMrush و moz در جستجوی پولی

SEMrush همچنین دارای ابزارهایی است که به تلاش های جستجوی پولی شما کمک می‌کند تا بتوانید آن را با تلاش‌های جستجوی ارگانیک خود تکمیل کنید. این بینش‌های جستجوی پولی مانند توصیه کلمات کلیدی، رقابت کلمات کلیدی، بهینه‌ سازی CPC و توصیه کپی آگهی را نیز ارائه می ‌دهد.

از طرفی؛ در Moz هیچ ابزار خاصی برای جستجوی پولی را مشاهده نمی‌کنید.

– ویژگی های داشبورد

SEMrush دارای یک رابط داشبورد پیشرفته است که تمامی اطلاعات مهم از جمله: داده‌های ترافیک برای جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی، بک لینک و غیره را به شما نشان می‌دهد. ابزار Moz همچنین دارای داشبوردهای اجرایی عالی است که تا حدود همانند ابزار SEMrush عمل می کند.

مقایسه SEMrush و moz در تحقیق و بهینه سازی محتوا

ابزار SEMrush از نظر تحقیق و بهینه سازی محتوا اهرم بسیار خوبی را به شما ارائه می‌دهند. این ابزار دارای بخشی به نام SEO Content Template است که به شما کمک می‌کند تا سئوی کاملی را بر اساس داده‌های تحقیق کلمات کلیدی از ابزار جادویی کلمه کلیدی و ابزار تحقیق موضوع برنامه‌ریزی کنید.

از طرف دیگر؛ ابزار Moz، مانند Keyword Explorer می‌تواند به شما کمک نند تا نوع مناسبی از کلمات کلیدی را پیدا و محتوای صفحه‌تان را ممیزی کرده و پیشنهادات مرتبط را برای بهینه‌ سازی محتوایتان ایجاد کنید.

سوالات متداول

SEMrushبهتراست یا MOZ ؟

هر دو ابزار قابلیت‌ها و امکانات قدرتمندی را برای بهبود سئوی سایت ارائه می‌دهند. از نظر محبوبیت می‌توان ابزار SEMrush را به نسبت ابزار MOZ محبوب‌تر دانست.

کاربردهای SEMrush چیست؟

برخی از کاربردهای این ابزار عبارت است از: تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل بک لینک، ردیابی رتبه/ردیابی موقعیت و..

جمع‌بندی

ماز و سمراش دو تا از بهترین ابزارهای سئو برای بهبود عملکرد سایت هستند که قابلیت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. اگر شما هم قصد دارید سئوی سایت خود را گسترش دهید، این دو ابزار می‌توانند برای شما بسیار مفید باشند. به همین منظور ما در این مطلب شما را با تفاوت SEMrush و moz آشنا کردیم. امیدواریم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: cultofweb