You are currently viewing قوانین پیوندهای داخلی در وب سایت

قوانین پیوندهای داخلی در وب سایت


قوانین پیوند داخلی سایت باید به شدت رعایت شود. افزایش نرخ تبدیل شما قطعا یکی از بزرگترین سوالات بشریت است. هر روز تکنیک های مختلفی برای افزایش نرخ تبدیل ایجاد می شود. یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ بازدیدکنندگان در وب‌سایت، پیوندهای داخلی است.

ممکن است بپرسید که چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد. در پاسخ باید به شما بگویم که بسیار ساده است. معمولا در این روش افراد لینک های بالقوه وب سایت خود را در قسمت های مختلف محتوا قرار می دهند و سپس آن را برجسته می کنند.

این نوع لینک ها باید به نوعی توجه مخاطب را به خود جلب کنند. در برخی موارد، این لینک ها ممکن است کاربران را به صفحه ثبت نام یا خرید محصولات هدایت کنند. در زیر به قوانین اساسی لینک سازی داخلی می پردازیم. اگر علاقه مند به افزایش اطلاعات خود در این زمینه هستید، با ما همراه باشید.

انواع لینک های داخلی

از نظر فنی، پیوندها در واقع درهایی هستند که موتورهای جستجو و کاربران باید از آنها عبور کنند تا به صفحات شما برسند. این کاملاً به شما بستگی دارد که آیا درهای صفحات موتورهای جستجو را باز کنید یا ببندید. لینک بیلدینگ داخلی خوب ساختاری است که یک سیستم پیچیده در وب سایت شما ایجاد می کند و بخش های مختلف وب سایت را به هم متصل می کند.

پیشنهادی: لینک بیلدینگ چیست؟

این ساختار باید برای انواع مختلف اتصالات ایجاد شود. انواع لینک های داخلی عبارتند از:

  1. لینک های ناوبری: این نوع لینک برای اتصال قسمت های مختلف سایت استفاده می شود. این نوع لینک ها معمولا در نوار کناری، لینک منو و … استفاده می شوند.
  2. لینک های پاورقی: هدف اصلی این نوع لینک ها ایجاد نقشه سایت است. این پیوندها کاربران را به صفحاتی که می خواهند به آن دسترسی داشته باشند هدایت می کنند.
  3. لینک متن یا سرمقاله: این نوع پیوند معمولاً در بدنه متن قرار می گیرد. برخلاف لینک های فوتر، این لینک ها به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کنند تا وب سایت شما را به راحتی هدایت کنند. به این نوع اتصال، چراغ های دینامیک نیز می گویند.

مزایای استفاده از لینک های داخلی

  1. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا کل موضوع وب سایت را درک کنند.
  2. بازدید صفحات را به طور مناسب افزایش می دهد.
  3. این امر میزان ترک تحصیل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
  4. بازدیدکنندگان را مجبور به دعوت به اقدام می کند.

چگونه یک استراتژی پیوند ایده آل ایجاد کنیم؟

1. ما باید محتوای زیادی تولید کنیم

یکی از قوانین اصلی لینک سازی داخلی این است که شما باید محتوای زیادی ایجاد کنید و سپس به آن لینک دهید، همانطور که می دانید راه های مختلفی برای ارائه یک وب سایت در موتورهای جستجو وجود دارد که اصلی ترین آنها تولید محتوا است.

در این صورت باید محتوای زیادی برای صفحات خود ایجاد کنید که شامل تعداد زیادی لینک داخلی است. این صفحات نه تنها باید حاوی لینک های داخلی مختلف باشند، بلکه حاوی محتوای جذاب و کاربر پسند نیز باشند.

2. از انکر تکست های مناسب استفاده کنید

هنگام ایجاد لینک های داخلی، به خصوص لینک های سفارشی، استفاده از انکر تکست ها بسیار مهم است. اینها متن های کوتاهی هستند که به کاربران می گویند دقیقاً پس از کلیک کردن با چه چیزی مواجه می شوند. Anchortext ها همچنین سرنخ هایی را برای موتورهای جستجو ارائه می دهند. پس حتما به انکر تکست های مرتبط با لینک های داخلی توجه ویژه ای داشته باشید.

هنگام ایجاد انکر تکست، به خاطر داشته باشید که انکر تکست ها با تصاویر جایگزین کاملا متفاوت هستند. این متون سیگنال های مختلفی تولید می کنند.

3. به صفحات پست خود پیوند دهید

بیشتر وب سایت ها به صفحات تماس با ما و درباره ما پیوند دارند. این به نتیجه خوبی منجر نخواهد شد. به جای پیوند دادن به چنین صفحاتی، باید به صفحات پست و صفحات عمیق تر پیوند دهید. به عنوان مثال، لینک دادن به صفحات محصول یا صفحاتی که در مورد محصول مورد نظر هستند، روشی رایج برای افزایش فروش است.

4. از لینک های خواندن استفاده کنید

هدف اصلی لینک سازی داخلی ایجاد صفحاتی است که می خواهید کاربران با آنها تعامل بیشتری داشته باشند. برای انجام این کار، باید مطمئن شوید که لینک ها خوانا هستند و رویکرد کاربر محوری دارند. سعی کنید از عبارات یا کلماتی استفاده کنید که صفحات پیوند داده شده را به درستی توصیف کنند.

5. از لینک های فالو استفاده کنید

اگر می خواهید لینکی توسط گوگل دنبال نشود یا خزیده نشود، بهتر است آن را nofollow کنید. اما این چندان درست نیست. بهتر است لینک ها را دنبال کنید تا ارزش واقعی آنها به درستی حفظ شود. با این کار گوگل لینک های مختلف شما را خزیده و البته ترافیک بیشتری هم دریافت خواهید کرد.

6. از لینک های مرتبط با پست استفاده کنید

اگر لینک هایی که استفاده می کنید کاملا منطقی باشند بهتر است. به عبارت دیگر، مشتری هدف خود را مطابقت دهید. بهتر است قبل از لینک دادن به صفحات فکر کنید. بهتر است به صفحات مرتبط با متن اصلی پیوند داده شود.

7. به قانون سه کلیک توجه کنید

یکی از قوانین اساسی لینک سازی داخلی، رعایت قانون سه کلیک است. طبق این قانون، هیچ صفحه ای در وب سایت شما نباید وجود داشته باشد که کاربر نتواند با بیش از سه کلیک به آن دسترسی پیدا کند. اجرای این قانون اختیاری است، اما به کاربران کمک می کند به راحتی به صفحات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

چک لیست برای اجرای قوانین اتصال داخلی

برای اینکه بتوانید قوانین پیوند داخلی را به درستی رعایت کنید، قطعاً به یک چک لیست نیاز دارید. برای این منظور چک لیست مناسبی را برای شما در ادمین سایت آماده کرده ایم که می توانید از آن استفاده کنید.

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا پیوندها شما را به صفحه مورد نظر هدایت می کنند یا توسط فایل Robots.txt مسدود شده اند.
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از فایل های جاوا، فلش، iframes و سایر پلاگین ها در هنگام ساختن نقشه پیوند گنجانده نشده است.
  • بررسی کنید که پیوندهای داخلی معتبرترین صفحات را به صفحاتی که اعتبار کمتری دارند متصل می کنند
  • بررسی کنید که آیا متن لنگر با عنوان صفحات فرود متفاوت است یا خیر.
  • سرعت بارگذاری صفحات فرود خود را بررسی کنید. اگر بیش از 3-6 ثانیه طول بکشد، به احتمال زیاد مشتریان بالقوه را به دلیل تجربه کاربری ضعیف از دست خواهید داد.

پیشنهادی: کامل ترین چک لیست سئو سایت

آخرین کلمه

در این مقاله سعی شده است قوانین پیوند داخلی سایت به طور کلی مورد بحث قرار گیرد. حتما باید در حین لینک سازی داخلی سایت به مسائل مختلفی توجه کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. با استفاده از چک لیست ارائه شده به راحتی می توانید لینک های داخلی ایجاد کنید و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. شاد و موفق باشید.