You are currently viewing صفحه زامبی چیست؟  تاثیر زامبی پیج بر سئو چیست؟

صفحه زامبی چیست؟ تاثیر زامبی پیج بر سئو چیست؟


در این مقاله سعی داریم به این سوال که صفحه زامبی چیست پاسخ دهیم. ما همچنین راه های حل آن را مورد بحث قرار می دهیم. همانطور که می دانید سئو یک مهارت ارزشمند در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. دلیل اصلی این امر این است که سئو اصلی ترین چیزی است که باعث دیده شدن کسب و کار شما می شود، اگر می خواهیم در گوگل دیده شویم باید سئو را بشناسیم یا یک سئوکار حرفه ای استخدام کنیم.

یک اصطلاح بسیار مهم در سئو صفحه زامبی است. هدف اصلی این مقاله آشنایی شما با این موضوع و البته ارائه راهکارهایی برای رفع آن است، اگر شما نیز درگیر این مشکل هستید با ما همراه باشید.

صفحه زامبی چیست؟

اگر صاحب یک وب سایت هستید، قطعاً صفحات زامبی دارید. این صفحات در واقع سئوی وب سایت شما را از بین می برند و بهتر است از شر آنها خلاص شوید. افراد مختلف استراتژی های مختلف صفحه زامبی را اعمال می کنند و با توجه به آن استراتژی ها تصمیمات صفحه زامبی می گیرند.

برای درک بهتر صفحات زامبی، نام وب سایت خود را در گوگل جستجو کنید و به نتایج آن توجه کنید. برای اینکه بتوانید این کار را بهتر انجام دهید، می توانید از ساختگی زیر استفاده کنید.

همانطور که در نتایج مشاهده می کنید، صفحات و نتایج زیادی به شما نمایش داده می شود.

اگر عددی که در تصویر می بینید بیشتر از عدد تخمین زده شده در وب سایت شما باشد، صفحات زامبی در وب سایت شما وجود دارد. صفحات اضافی اصلاً دیده نمی شوند یا جستجو نمی شوند و فقط یک بار به وب سایت شما اضافه می شوند. اما خبر خوب این است که می توان از این صفحات به نفع سایت استفاده کرد. همچنین، اگر می خواهید این صفحات را حذف کنید، در مورد آنها بیشتر بحث خواهیم کرد.

پیشنهادی: راه هایی برای تشخیص وردپرس بودن سایت

چرا باید با صفحات زامبی زحمت بکشیم؟

همانطور که در این قسمت از مقاله دیدیم که صفحه زامبی چیست، صفحات زامبی آنقدرها مشکل ندارند و به احتمال زیاد به وب سایت شما آسیبی نمی رسانند. اما ما باید این صفحات را شناسایی کنیم. این چندین مزیت دارد. این مزایا عبارتند از:

1. بهبود تجربه کاربری بازدیدکنندگان

از آنجایی که این صفحات ظاهر مناسبی ندارند، کاربر در صورت مشاهده آنها با صحنه مناسبی مواجه نخواهد شد. حذف یا اصلاح صفحات زامبی در یک سایت تجربه کاربری بهتری را فراهم می کند و نرخ پرش و تبدیل را بهبود می بخشد. همچنین می تواند رضایت کاربران را از سایت افزایش دهد.

2. امتیاز گوگل را بهبود بخشید

موتور جستجوی گوگل سایت های مختلف را ارزیابی و بر اساس آن دسته بندی می کند. اگر سایت شما تعداد صفحات زامبی کمتری داشته باشد، این امتیاز بیشتر می شود و رتبه گوگل بهتری کسب خواهید کرد.

3. بهینه سازی خزیدن

وقتی از شر صفحات زامبی خلاص می شوید، می توانید به راحتی به ربات ها کمک کنید تا صفحه اصلی شما را پیدا کنند. این زمانی به راحتی اتفاق می افتد که صفحات کمتری برای وب سایت خود داشته باشید و می توانید انتظار رتبه بالاتر در همه موتورهای جستجو را داشته باشید.

هر صفحه زامبی

صفحات زامبی نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. انواع این صفحات عبارتند از:

1. صفحات مشخص نشده است

این صفحات معمولا دارای مشکلات فنی مختلفی مانند اجرای اسکریپت ها هستند و به همین دلیل زمان بارگذاری آنها بسیار طولانی است. اگر گوگل مشغول خزیدن در صفحات مختلف سایت باشد، صفحاتی را رها می کند که باعث می شود سرعت موتور جستجو متفاوت باشد. در چنین شرایطی می توان گفت که اگر صفحه ای مشکل فنی داشته باشد، دسته بندی نمی شود و این باعث ایجاد صفحه زامبی می شود.

2. صفحات بدون پاسخ

صفحاتی که بهینه سازی نشده اند یا پیمایش آنها در تلفن های همراه خیلی طول می کشد نیز در مضیقه هستند. گوگل آنها را جریمه می کند زیرا آنها را تجربه کاربری بدی می داند.

این صفحات در نتایج گوگل وجود دارند، اما رتبه بندی آنها جریمه می شود.

3. صفحاتی با محتوای قدیمی یا بی کیفیت

کیفیت محتوا مهمترین چیز برای گوگل است. پس همیشه با محتوای جذاب صفحه خود کاربران مختلف را جذب کنید. با این کار می توانید بهترین نتایج را در موتورهای جستجو کسب کنید. این همچنین از ایجاد صفحات زامبی جلوگیری می کند.

4. صفحاتی که برای سئو بهینه سازی نشده اند

این صفحات می توانند برای کاربران اینترنتی بسیار مفید و جالب باشند، اما معیارهای سئو مانند عدم وجود تگ alt، h1، h2 یا h3، عنوان نامناسب یا طولانی بودن عنوان، عدم وجود کلمات کلیدی و غیره را اعمال نمی کنند.

5. صفحات پیوست

اینها اغلب صفحات موجود در پاورقی سایت هستند: مخاطبین، اعلامیه های حقوقی، TOS، GDPR… حتی اگر برای کاربر اینترنت علاقه خاصی نداشته باشند، حاوی اطلاعات قانونی هستند و حضور آنها در یک سایت الزامی است. برای سئو

6. صفحات یتیم

صفحات یتیم معمولا به صفحاتی گفته می شود که هیچ لینک داخلی ندارند. اگر چنین صفحاتی دارید، بدانید که خزیدن آنها برای ربات ها دشوار است. پس از داشتن چنین صفحاتی خودداری کنید.

پیشنهادی: محتوای یتیم چیست؟

چگونه صفحات زامبی را پیدا کنم؟

کنسول جستجوی گوگل معمولا برای شناسایی صفحات زامبی استفاده می شود. خود کنسول جستجوی گوگل ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آنها برای یافتن آسان صفحات زامبی استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با ابزار Google Search Console را یاد بگیرید، به لینک زیر مراجعه کنید. در این لینک یک آموزش کامل وجود دارد که با استفاده از آن می توانید به راحتی شروع به یادگیری این ابزار کاربردی کنید پس همین الان این کار را انجام دهید.

چگونه با صفحات زامبی برخورد کنیم؟

حال در مقاله صفحه زامبی چیست به طور کامل با این نوع صفحه آشنا شدیم. از آنجایی که صفحات زامبی اغلب صفحاتی با زمان بارگذاری بیش از حد طولانی، محتوای آفلاین یا محتوای نامناسب هستند، شما باید آنها را از دیدگاه گوگل و همچنین از دیدگاه بازدیدکنندگان خود بازسازی کنید.

راه حل هایی که می توانید برای مقابله با صفحات زامبی استفاده کنید عبارتند از:

  1. به روز رسانی محتوای وب سایت
  2. UX و بهبود زمان بارگذاری
  3. پیوندها را اضافه کنید
  4. در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
  5. تغییر آدرس

با استفاده از این تکنیک ها می توانید به راحتی مسائل مربوط به صفحات زامبی را حل کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که صفحه زامبی چیست پاسخی کلی بدهیم. همانطور که در این مقاله خواندید، صفحه زامبی صفحه ای است که بار اضافی را به سایت شما تحمیل می کند. اگر می خواهید این صفحات را پیدا کنید، باید از ابزار Google Search Console استفاده کنید. همچنین می توانید مشکلات صفحه زامبی را با راه حل های ذکر شده در بالا برطرف کنید. اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. شاد و موفق باشید.