You are currently viewing سئو خارج از سایت چیست؟  تکنیک های سئو خارج از صفحه

سئو خارج از سایت چیست؟ تکنیک های سئو خارج از صفحه


زمان مطالعه: 5 دقایق

سئوی خارج از صفحه یکی از تکنیک های قدرتمند بهینه سازی سایت است که نقش مهمی در رتبه بندی آن در نتایج جستجوی گوگل دارد. اگر هدف شما این است که مردم برند و خدمات شما را بهتر بشناسند، نباید فقط روی سئوی داخلی سایت خود تمرکز کنید.
در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به جنبه‌های سئو خارج از سایت خواهیم داشت و به شما کمک می‌کنیم تا در مورد تکنیک‌های اساسی آن بیشتر بدانید. همانطور که این موضوع نقش مهمی در بازاریابی آنلاین دارد.

سئو خارج از صفحه چیست؟

سئوی خارجی شامل اقداماتی است که خارج از محیط سایت هستند و به طور غیرمستقیم بر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارند. برخلاف تصور عمومی، سئوی خارج از سایت چیزی فراتر از بک لینک است. تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای متمایز کردن کسب و کار آنلاین خود از رقبا استفاده کنید.
بسیاری از کارشناسان سئو سئو خارجی را مهمتر از سئو داخلی می دانند. با این حال، ما همچنان معتقدیم که سئو داخلی و خارجی برای بهبود رتبه سایت شما ضروری است.

چرا باید به سئو خارج از صفحه اهمیت دهیم؟

گوگل بیش از 200 فاکتور برای رتبه بندی سایت ها دارد. رتبه بندی سایت خود تنها بر اساس محتوا دشوار است. اینجاست که موضوع سئو خارج از سایت مطرح می شود. سئو خارج از سایت به موتور جستجوی گوگل کمک می کند تا نظرات کاربران سایت شما را درک کند و نتایج مفیدتری را به آنها ارائه دهد.

تکنیک های اساسی در سئو خارج از سایت

به طور کلی روش های پیاده سازی سئو خارجی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • بک لینک دادن
  • سئوی محلی
  • تبلیغات

بک لینک دادن

هنگام بک لینک دادن، سعی می کنید از سایت های دیگر لینک های معتبر دریافت کنید. این لینک ها برای اهداف مختلفی مانند کسب اطلاعات، کسب اعتبار تجاری و … ساخته می شوند. در واقع، زمانی که یک سایت معتبر به سایت شما لینک می دهد، این سیگنالی برای گوگل است که آن سایت تا حدودی اعتماد شما را تضمین کرده و به شما رای داده است. بنابراین موتور جستجوی گوگل از محبوبیت صفحه سایت شما آگاه است و می تواند محتوای با کیفیت تری را در اختیار کاربران شما قرار دهد.

راه های زیادی برای ساخت بک لینک وجود دارد. لینک سازی طبیعی، لینک سازی دستی، گزارش تبلیغات، خرید بک لینک و موارد دیگر. اما به یاد داشته باشید که فرآیند دریافت بک لینک یک فرآیند مداوم است. این بدان معنی است که با پیشرفت سایت شما، باید وسواس بیشتری در مورد روش های پیوند خارجی خود پیدا کنید. زیرا این روش ها بر ارزش ارجاعات شما تأثیر می گذارد.

عوامل موثر بر ارزش ارجاعات

اعتبار دامنه: هرچه اعتبار صفحه ای که لینک از آن گرفته شده بیشتر باشد، ارزش و قدرت بیشتری به صفحاتی که به آن لینک می دهند می دهد.
برای اندازه گیری اعتبار دامنه یک سایت، می توانید از ابزار استفاده کنید ابزار رایگان تجزیه و تحلیل دامنه سئو سایت اینترنتی Moz برای کمک تماس بگیرید

ارتباط : درست است که گرفتن اعتبار از یک سایت معتبر ارزش بک لینک شما را افزایش می دهد، اما نکته مهم این است که سایت هایی که از آنها لینک می گیرید از نظر محتوا به کسب و کار شما مرتبط باشند.

ترافیک سایت: زمانی که از سایت های دیگر ارجاع می گیرید، باید بررسی کنید که چه میزان ترافیک از طریق این سایت ها وارد سایت شما می شود و آن را به صورت هدفمند مدیریت کنید.

نوع اتصالدر فعالیت های لینک بیلدینگ و تبلیغات، ما به طور کلی با دو نوع لینک سروکار داریم:

اتصالات انجام-دنبال کنیدپیوندهای Do-follow حالت پیوند پیش‌فرض هستند و به ربات‌های Google اجازه می‌دهند ارزش را به پیوند یا صفحه در سایت پیوند داده شده منتقل کنند. Google تعداد این نوع پیوندها و تعداد دامنه های فردی را که از آنها پیوند داده اید بررسی می کند. هرچه بک لینک از منابع متعدد و مرتبط بیشتر باشد، ارزش بیشتری به صفحه فرود منتقل می شود.

اتصالات بدون دنبال کردن: ربات های گوگل لینک های بدون فالو را از دست نمی دهند. به این ترتیب، این نوع پیوندها هیچ ارزشی به صفحه ای که به آن لینک شده اند اضافه نمی کنند. البته پیوندهای بدون فالو همچنان ارزشمند هستند. زیرا می توانند ترافیک ایجاد کنند که تاثیر مثبتی در بهینه سازی سایت دارد.

فضاهای مناسب برای بازخورد

رسانه های اجتماعی

امروزه قدرت شبکه های اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست. پس چرا از این پلتفرم برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده نکنید؟ فضای مجازی بستر مناسبی برای ارائه برند، محصول یا خدمات شماست. شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار خود را بیابید و با تولید محتوای مفید و موثر، مخاطبان هدف خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
ساخت محتوای ویدیویی در یوتیوب یا آپارات، اشتراک گذاری تصاویر در پینترست یا اشتراک گذاری مقاله در اسلایدشیر از جمله روش های موثری است که امروزه برای تولید محتوا و جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد.

وب سایت های مرتبط

سایت های معتبر و قابل اعتماد که مرتبط با کسب و کار شما هستند یکی از بهترین مکان ها برای دریافت بک لینک هستند. پست های مهمان با کیفیت را در این سایت ها به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید در قسمت نظرات این سایت ها به برخی سوالات پاسخ دهید و یا نظر خود را در مورد موضوع تخصصی بیان کنید. به این ترتیب به افرادی که به دنبال پاسخ هستند کمک کرده اید و محصول و خدمات خود را به مصرف کنندگان معرفی کرده اید.

انجمن ها و انجمن ها

انجمن های آنلاین یکی از بهترین پلتفرم ها برای نمایش نام تجاری و رشد کسب و کار شما هستند. انجمن های آنلاین مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید، به آنها بپیوندید و اگر نظر مفیدی دارید، آن را در قسمت نظرات ارسال کنید. در برخی از انجمن ها امکان اشتراک گذاری لینک وجود دارد. شما می توانید سایت خود را در آنجا ارسال کنید. مطمئن شوید که سایت شما مرتبط است.

لاگ های وب

با رشد فضاهای اجتماعی، وبلاگ ها دیگر قدرت سابق را ندارند. با این حال، آنها هنوز هم یکی از ابزارهای خوب و ارزان برای ارائه کسب و کار شما هستند. شما همچنین می توانید یک وبلاگ همراه با وب سایت خود داشته باشید. و در آن ایجاد متن، ویدئو، گرافیک، اینفوگرافیک و … می باشد. محتوا، آگاهی مصرف کننده را افزایش دهید و آنها را با محصول و خدمات خود آشنا کنید.

گزارش تبلیغات

در رپورتاژ آگهی شما محتوا ایجاد می کنید. سپس با پرداخت هزینه، آن را در یک سایت معتبر و مرتبط به اشتراک می گذارید. گزارش تبلیغات برای اهداف مختلفی از جمله شناخت برند، ارتقای محصول یا خدمات، به اشتراک گذاری مقالات مرتبط و موارد دیگر انجام می شود.

ارجاع بخرید

یکی از راه های دریافت لینک از سایت های دیگر، خرید بک لینک است. در هنگام خرید بک لینک باید در نظر داشته باشید که اولا سایت مورد نظر شرایط سایت شما را داشته باشد و ثانیا سایت از کیفیت و اعتبار بالایی برخوردار باشد. در غیر این صورت تاثیر مخربی بر رتبه سایت شما خواهد داشت. حتی ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

نشانک های اجتماعی

وب‌سایت‌های نشانک‌گذاری اجتماعی سایت‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند پیوند URL به وب‌سایت یا صفحات وب‌سایت خود را ذخیره یا به اشتراک بگذارید. هنگامی که سایت شما در وب سایت های برچسب گذاری شده تگ می شود، شما به عنوان یک بک لینک معتبر شناخته می شوید. موتورهای جستجو اغلب سایت های نشانه گذاری اجتماعی را در صفحه نتایج فهرست می کنند. همچنین با دیدن لینک شما در لیست علاقه مندی ها، کاربران ممکن است در مورد سایت شما کنجکاو شوند و بخواهند از آن بازدید کنند. به این ترتیب ترافیک سایت خود را افزایش داده و مشتریان بالقوه به دست خواهید آورد.

سئوی محلی

اگر کسب و کاری با بازار محلی دارید، سئوی محلی کاری است که باید انجام دهید. با سئوی محلی، مخاطبان هدف شما کاربران نزدیک دفتر یا فروشگاه شما هستند. بنابراین، باید برای شهر و آدرس کسب و کار خود نیز بهینه سازی کنید. بنابراین افراد می توانند به راحتی شما را از طریق نقشه های گوگل یا برنامه هایی مانند اسنپ پیدا کنند. Google برای کسب و کار من یکی از بهترین ابزارهای سئو اطلاعات کسب و کار شما (نام، آدرس، تلفن) است.

تبلیغات

راه های زیادی برای تبلیغ کسب و کار آنلاین شما وجود دارد. از اجاره بنر در یک وب سایت معتبر گرفته تا استفاده از تبلیغات گوگل. هدف از تبلیغات عمدتاً معرفی برند، محصول یا خدمات شماست. در زیر چند نمونه از تبلیغات آورده شده است:

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی روش بازاریابی آنلاین است که در آن از افراد شناخته شده در زمینه مرتبط با کسب و کارتان درخواست می کنید تا به صورت غیرمستقیم برند، محصول یا خدمات شما را در ازای دریافت هزینه تبلیغ کنند. این تکنیک عمدتا برای افزایش اعتبار بازار، افزایش فروش محصولات یا خدمات و یا حتی افزایش مکالمات در مورد برند انجام می شود. در انتخاب اینفلوئنسر دقت کنید. فردی را انتخاب کنید که هدفش با هدف شما همسو باشد و مخاطب هدفش همان چیزی باشد که شما انتظار دارید.

تبلیغ رویداد

تبلیغ یک رویداد یا رویدادها یکی از موثرترین روش ها برای تبلیغ یک کسب و کار و جذب مشتری است. اطلاع رسانی در مورد رویدادهای مختلف این کار برای شما یک تبلیغ محسوب می شود و مخاطبان بیشتری را به سمت سایت شما جذب می کند. همچنین با تبلیغ رویداد، مشارکت اجتماعی شما نیز افزایش می یابد و افراد زیادی می توانند لینک سایت شما را برای یکدیگر ارسال کنند.

نقطه پایان

سئوی خارج از صفحه بخشی جدایی ناپذیر از بهینه سازی وب سایت و جذب مخاطب است. بدون سئو خارجی، تمام تلاش های سئو داخلی شما به هدر می رود. تکنیک هایی که در بالا توضیح داده شد به شما کمک می کند مجموعه ای از روابط ایجاد کنید که منجر به افزایش ترافیک وب سایت و فروش بیشتر محصولات یا خدمات شما می شود.