You are currently viewing رتبه الکسا: هر چیزی که باید در مورد آن بدانید!

رتبه الکسا: هر چیزی که باید در مورد آن بدانید!


رتبه الکسا یک سیستم رتبه بندی جهانی (و یکی از شرکت های تابعه Amazon.com) است که از داده های ترافیک وب برای رتبه بندی محبوب ترین وب سایت ها استفاده می کند.

این پلتفرم به معنای واقعی کلمه میلیون ها وب سایت را به ترتیب محبوبیت رتبه بندی می کند، هر چه رتبه الکسای شما کمتر باشد، سایت شما محبوب تر است (حداقل طبق الکسا). همچنین به نحوه عملکرد یک وب سایت در برابر سایر سایت ها می پردازد و آن را به یک شاخص KPI یا تحلیل رقابتی مفید تبدیل می کند.

رتبه بندی الکسا چگونه کار می کند؟

رتبه الکسا با ترکیب ترافیک تخمینی سایت و همچنین تعامل بازدیدکنندگان در سه ماه گذشته محاسبه می شود. ترافیک و تعامل از داده های ارائه شده توسط نوار ابزار تخمین زده می شود. بر رفتار مرورگر کاربر نظارت می کند که به عنوان نمونه ای از تمام کاربران اینترنت عمل می کند.

اگر می‌خواهید داده‌ها را به تابلوی امتیازات اضافه کنید، برای شروع باید نوار ابزار الکسا را ​​دانلود و نصب کنید:

این رتبه الکسا وب سایت بازدید شده را نشان می دهد. همچنین داده های ترافیکی را به سرور مرکزی ارسال می کند و آدرس IP و آدرس اینترنتی شما را که بازدید می کنید ثبت می کند.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

ما به طور خلاصه به این موضوع پرداختیم، اما اجازه دهید با جزئیات بیشتری به آن نگاه کنیم.

طبق وب‌سایت رسمی الکسا، رتبه با استفاده از ترکیبی از میانگین بازدیدکنندگان منحصر به فرد روزانه مورد انتظار سایت و تعداد تخمینی تعداد بازدید از صفحه سایت در 3 ماه گذشته محاسبه می‌شود.

داده های سیستم رتبه بندی آنها بر اساس ترافیک ارائه شده توسط “پانل داده جهانی” آنها است. این داده ها از کاربران اینترنتی که از یکی از افزونه های مرورگر موجود برای Google Chrome، Firefox، Internet Explorer و غیره استفاده می کنند، جمع آوری می شود.

الگوریتم رتبه بندی الکسا یک سایت را ممیزی می کند و تعداد بازدیدها را محاسبه می کند. اگر همان کاربر در یک روز بیش از یک بار از یک وب سایت بازدید کند، به عنوان یک بازدید محسوب می شود.

پارامترهای مورد استفاده برای اندازه گیری رتبه بندی فردی یک سایت بر اساس دو چیز است:

  1. بازدیدکنندگان روزانه منحصر به فرد: ترافیک/تعداد کاربران الکسا که از یک سایت در یک روز بازدید می کنند.
  2. میانگین بازدید از صفحه: چند بار یک صفحه یا URL خاص توسط کاربران الکسا مشاهده شده است.

از اینجا، سایتی با بالاترین ترکیب از بازدیدکنندگان منحصر به فرد و بازدید از صفحه، رتبه 1 را دارد.

آیا رتبه بندی الکسا دقیق است؟

در حالی که رتبه بندی الکسا می تواند روش خوبی برای مقایسه عملکرد یک وب سایت با وب سایت دیگر باشد، اما آمار الکسا لزوما دقیق ترین نیست.

در واقع، مردم الکسا را ​​با گوگل آنالیتیکس مقایسه کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که الکسا آنقدر دقیق نیست. برخی از سایت هایی که تعداد بازدیدهای بیشتری از صفحه دارند، در واقع رتبه الکسا پایین تری دارند.

به یاد داشته باشید، هر چه کمتر بهتر!

این احتمالاً به این دلیل است که Google پوشش بسیار گسترده‌تری نسبت به الکسا دارد، زیرا همه نمی‌توانند نوار ابزار ردیابی الکسا را ​​نصب کنند.

به دلیل این پوشش کم، رتبه الکسا را ​​یک نمای کلی برای مقاصد مقایسه در نظر بگیرید، نه یک نمای کلی وب سایت کاملاً دقیق.

آیا می توان رتبه الکسا را ​​دستکاری کرد؟

طبق ژورنال موتورهای جستجو، شما می توانید رتبه الکسای وب سایت خود را دستکاری کنید. با ایجاد یک تابع جاوا اسکریپت برای باز کردن آرایه ای از URL های صفحه از وب سایت خود، می توانید به طور مصنوعی رتبه الکسا خود را افزایش دهید. هدف این است که هر URL در یک پنجره جداگانه باز شود و در نتیجه بازدید صفحه افزایش یابد.

البته این توصیه نمی شود زیرا برای UX وحشتناک است. چند بار توسط یکی از آن سایت هایی که شما را مجبور می کند روی چندین صفحه کلیک کنید تا فقط یک مقاله را بخوانید، آزرده خاطر شده اید؟ این آزار دهنده است. اون آدم نباش…

با این حال، راه بهتر و توصیه شده برای بهبود آن، نوشتن محتوای خوب و منظم برای دریافت ترافیک مرتبط به سایت شما است.

افزایش مصنوعی رتبه الکسا تنها یک تاکتیک کوتاه مدت است و طولانی مدت نخواهد بود.

چگونه رتبه الکسای سایت خود را ببینم؟

بررسی رتبه الکسا وب سایت شما بسیار ساده است. کافی است به بررسی کننده رتبه رسمی الکسا بروید، URL سایتی را که می خواهید بررسی کنید وارد کنید و Find را بزنید:

از اینجا می توانید جستجوی دیگری انجام دهید یا آمار سایت را مشاهده کنید:

اگر می خواهید چندین رتبه (حداکثر 5 URL در یک بار) را بررسی کنید، می توانید از این بررسی رتبه دسته ای استفاده کنید. دوباره، فقط URL های خود را رها کنید و جستجو کنید:

مزایا و معایب رتبه الکسا چیست؟

ما به چیستی الکسا، دقت و نحوه دیدن آن نگاه کرده ایم، اما مزایا و معایب رتبه الکسا چیست؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم:

مزایای

در اینجا چند روش مفید برای رتبه الکسا وجود دارد:

  • اگر سایت شما از طریق تبلیغات درآمد کسب می کند، رتبه الکسا بالا می تواند به شما این امکان را بدهد که هزینه بیشتری برای فضای تبلیغاتی بپردازید.
  • شما می توانید یک تخمین سریع از ترافیک وب سایت های رقبای خود دریافت کنید، سپس می توانید آن را با وب سایت خود مقایسه کنید.
  • پتانسیل برای جذب نویسندگان مهمان با کیفیت بالاتر که مایل به همکاری با مقالات در سایت های دارای رتبه بالاتر هستند.
  • بینش هایی در مورد عملکرد وب سایت شما که می تواند برای کمک به سئو / بازاریابی شما مفید باشد.

معایب

در اینجا چند راه وجود دارد که رتبه الکسا مفید نیست:

  • داده ها محدود به کاربرانی است که نوار ابزار را نصب کرده اند. بنابراین سایت های زیادی وجود خواهند داشت که با وجود ترافیک بالا رتبه پایینی دارند.
  • به راحتی می توان آن را دستکاری کرد (همانطور که ذکر شد) و رتبه بندی را غیرقابل اعتماد می کند.
  • زیر دامنه ها و صفحات فرعی به طور جداگانه رتبه بندی نمی شوند، فقط دامنه سطح بالا هستند. بنابراین ممکن است برخی از اشتباهات در اینجا وجود داشته باشد.

به طور کلی، رتبه بندی الکسا مزایا و معایب خود را دارد، اما هنوز انگیزه های زیادی برای پیگیری (و بهبود) آن وجود دارد.

پس چگونه آن را بهبود دهیم؟ خوشحالم که پرسیدی

چگونه رتبه الکسا خود را ارتقا دهیم؟ (5 نکته کوتاه)

همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید رتبه الکسا وب سایت خود را بدون دستکاری در آن بهبود بخشید. اما سریع ترین راه کدام است؟

در اینجا چند نکته مفید وجود دارد:

1. ابرداده خود را بهینه کنید

درست مانند بهترین شیوه های سئو، شما باید متا داده (عناوین صفحه + توضیحات متا) را به سایت خود اضافه کنید تا الکسا (و گوگل) بدانند سایت شما در مورد چیست.

2. محتوایی را بنویسید که مردم می خواهند بخوانند

سوق دادن افراد به وب سایت شما با محتوای باکیفیت به چند دلیل عالی است: سئو را بهبود می بخشد، افراد را به سمت سایت شما سوق می دهد و به شما امکان می دهد برای کلمات کلیدی درآمدزا رتبه بندی کنید. همچنین شانس شما را برای بازدید از نوار ابزار الکسا افزایش می دهد و در نتیجه رتبه بالاتری کسب می کنید.

به هر حال، 70 درصد از کاربران اینترنت می خواهند در مورد محصولات از طریق محتوا اطلاعات کسب کنند.

3. سایت خود را به طور منظم به روز کنید

سایت خود را با محتوای جدید (که مردم می خواهند بخوانند) تازه نگه دارید. چه یک وبلاگ نویس، توسعه دهنده یا صاحب کسب و کار کوچک باشید، مهم است که با ایجاد منظم محتوای مفید، تعامل را بهبود بخشید.

4. محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

نوشتن محتوا برای سایت شما خوب است، اما شما همچنین باید آن را در کانال های رسانه های اجتماعی مرتبط تبلیغ کنید. در حالت ایده آل، شما باید پلتفرم هایی را هدف قرار دهید که در آن مخاطبان هدف شما حضور دارند. با داشتن 3.2 میلیارد کاربر روزانه رسانه های اجتماعی، نباید این بازدیدها از سایت خود را از دست بدهید.

5. ترافیک وب را افزایش دهید

اکنون این به طور بالقوه سخت ترین خواهد بود. افزایش ترافیک شما یک شبه اتفاق نمی افتد. ایجاد محتوا به تلاش مداوم نیاز دارد (+ فراموش نکنید که در قطعه ویژگی برجسته شوید)، حفظ یک وب سایت سالم و دریافت بک لینک های با کیفیت بالا به سایت شما.

اوه و فقط مطمئن شوید که هاست شما می تواند ترافیک افزایش یافته را مدیریت کند.

10 وب سایت محبوب کدامند؟ (بر اساس رتبه الکسا)

قبل از پایان این مقاله، اگر علاقه مند هستید، آنها را بررسی کنید.

در اینجا 10 سایت برتر رتبه بندی الکسا آورده شده است:

  • Google.com
  • Youtube.com
  • Facebook.com
  • Baidu.com
  • Wikipedia.org
  • Qq.com
  • Taobao.com
  • Tmall.com
  • Yahoo.com
  • Amazon.com