You are currently viewing راهنمای گام به گام انتخاب علامت تجاری برای کسب و کار شما

راهنمای گام به گام انتخاب علامت تجاری برای کسب و کار شما


قطعا مهم ترین و اساسی ترین قدم برای هر برندی انتخاب نام برای کسب و کار است. اگر خالق برند هستید و دوست دارید مدام خود را به چالش بکشید، می دانید که این مرحله چقدر مهم و حیاتی است. انتخاب برند خود به چند قسمت تقسیم می شود.

همانطور که می دانید شرکت های بزرگ نیز دائماً روی برند خود کار می کنند و هزینه های زیادی برای آن پرداخت می کنند. اگر تازه شروع به کار کرده اید، لازم نیست هزینه زیادی برای آن بپردازید و به راحتی می توانید نام برند خود را در چند مرحله آسان انتخاب کنید.

چرا باید در انتخاب برند دقت کنیم؟

نام های تجاری همیشه یادآور خود محصول هستند. برندها همیشه در حال تغییر هستند و برای فروش نیاز به رشد دارند. مردم چیزهای تکراری را دوست ندارند و دوست دارند دائماً زندگی خود را متنوع کنند. در چنین شرایطی شما نیز باید با مردم سازگار باشید و مطابق میل و سلیقه آنها عمل کنید.

یکی از این کارها انتخاب نام تجاری مناسب و تغییر آن پس از مدتی در تجارت است. برندها معمولاً هر 5 سال یک بار نام یا لوگوی خود را تغییر می دهند. در برخی موارد، مدیران عامل شرکت ها یک برند یا حتی یک شرکت جدید را برای خود انتخاب می کنند تا بازاریابی بهتری داشته باشند.

به عنوان مثال می توان به شرکت متا اشاره کرد که تحت برند فیس بوک کار می کرد.

5 مرحله در انتخاب برند تجاری

همانطور که گفته شد، انتخاب نام شرکت اولین قدم است. اما خود این مرحله به قسمت های دیگری تقسیم می شود. در این صورت باید با گذراندن هر یک از این مراحل نام صحیح را انتخاب کنید.

این مراحل عبارتند از:

1. قلب برند خود را پیدا کنید

قلب کسب و کار درست همان جایی است که شما هستید. قلب برند می گوید چرا وجود دارید. برای سهولت در این مرحله، باید چندین مورد را با هم ترکیب کنید. این موارد شامل موارد زیر است:

  1. هدف: ابتدا باید بدانید چرا کسب و کار شما ایجاد شده است. هدف اصلی برند یکی از عناصر اصلی است که باید به آن توجه کنید.
  2. چشم انداز آینده: این عنصر نشان می دهد که چرا کسب و کار شما وجود دارد. رویاهایتان را پیدا کنید یا روی کاغذ بنویسید. رویاهای منطقی شما در واقع چشم انداز آینده هستند.
  3. ارزش های شما: اینها ارزش هایی هستند که شخصیت کاری شما را نشان می دهند. سعی کنید همیشه اصول و قوانینی در کار داشته باشید.
  4. ماموریت: نکته مهم دیگر ماموریت شماست. شما باید بدانید که در اینجا چه می کنید و چرا می خواهید این تجارت را در وهله اول داشته باشید.

اکنون زمان ترکیب این عناصر است. با ترکیب این عناصر ذکر شده به راحتی می توانید به نتیجه دلخواه برسید.

پیشنهادی: توانبخشی عصبی چیست؟

2. به آنچه شما را متمایز می کند نگاه کنید

درک اینکه چه چیزی شما را متمایز می کند، کلید جذب مشتری است. اما درک این موضوع کمی دشوار است. در حین حرکت باید این تفاوت ها را در ذهن داشته باشید. همیشه به یاد داشته باشید که شما به دنبال نام تجاری برای برند خود هستید. بسیاری از نام ها ممکن است زیبا باشند و قلب شما را تسخیر کنند، اما ممکن است برای برند تجاری شما مناسب نباشند.

به دنبال یک نام مناسب باشید که ماهیت متمایز برند شما را منعکس کند. بهتر است ابتدا تفاوت این مرحله را پیدا کنید و همراه با بقیه آن را یادداشت کنید.

3. برای تأمل زمان بگذارید

حالا که مواد لازم برای تهیه نام برند را پیدا کردیم. برای تولید یک نام تجاری مناسب، باید از سلول های خاکستری مغزمان کمی کمک بگیریم. اگر می گویید ما خلاق نیستیم، در مورد خلاقیت تحقیق کنید. یکی از راه های اصلی ترکیب عناصر مختلف است. این کار بسیار ساده است و می تواند توسط هر انسانی انجام شود.

برای این کار می توانید از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:

  1. هر صفتی که محصول یا خدمات شما را توصیف می کند را یادداشت کنید.
  2. آنچه را که می خواهید مشتریانتان هنگام استفاده از محصول یا خدمات شما احساس کنند را توصیف کنید.
  3. در مورد محصول یا خدمات خود تبلیغات شفاهی رایگان دریافت کنید.

بعد از این مراحل می توانید راحت تر فکر کنید و نتیجه بگیرید. چندین نام ایجاد کنید

4. نام های تجاری خود را بررسی کنید

در این مرحله از انتخاب برند برای کسب و کار خود، باید نام هایی را که انتخاب کرده اید بررسی کنید. این نام ها ممکن است بسته به کسب و کار شما کمی متفاوت باشد. بهتر است اگر برندهای زیادی را انتخاب کرده اید، تعداد را کمی کاهش دهید. سپس هر کدام را به دقت بررسی کنید هر برند دارای نقاط قوت و ضعفی است که باید به آنها توجه ویژه ای شود.

5. تست کنید

در این مرحله باید نقاط قوت و ضعف خود را آزمایش کنید و روی آن تمرکز کنید. بهتر است برای هر برند یک صفحه فرود ایجاد کنید تا ببینید کدام یک عملکرد بهتری دارند و محبوبیت بیشتری در بین مردم دارند. برای مثال سه نام اصلی را انتخاب کنید تا بهتر بتوانید به هدف خود برسید.

این مرحله بسیار مهم و گام اصلی شما برای انتخاب نام تجاری است. تا جایی که می توانید از افراد بیشتری در مورد برند بپرسید تا بهترین اطلاعات را به دست آورید.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی شده است به 5 مرحله اساسی برای انتخاب برند تجاری اشاره کنیم. همانطور که می دانید انتخاب برند بسیار مهم است و افراد باید بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. امروزه برندینگ حتی از کیفیت محصول نیز مهمتر است، پس حتما به آن توجه کنید.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. شاد و موفق باشید.