You are currently viewing تکرار کلمه کلیدی در سئو چه تاثیری دارد

تکرار کلمه کلیدی در سئو چه تاثیری دارد


بارگذاری…

تکرار کلمات کلیدی و بهینه سازی بیش از حد دو مشکل رایجی هستند که می توانند به عملکرد سئو و تجربه کاربری شما آسیب بزنند. آنها به استفاده بیش از حد یا غیرطبیعی از کلمات کلیدی و سایر تکنیک های بهینه سازی اشاره دارند که باعث می شود محتوای شما برای موتورهای جستجو و کاربران هرزنامه یا بی ربط به نظر برسد. در واقع؛ فقط کلمات کلیدی که استفاده می کنید مهم نیستند، بلکه تعداد دفعاتی که از آن کلمات یا عبارات استفاده می کنید نیز بر رتبه موتور جستجوی شما تأثیر می گذارد. اگر می خواهید این موضوع را بهتر درک کنید به شما پیشنهاد می کنم که تا انتهای این آموزش مارو همراهی کنید زیرا قصد داریم شما را با تاثیر تکرار کلمه کلیدی در سئو و اهمیت تکرار کلمه کلیدی در سئو آشنا کنیم.

 

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

چگالی کلمه کلیدی تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی خاص در یک صفحه از محتوا استفاده می شود. در اصل، این به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان سایت کمک می کند تا بفهمند یک صفحه خاص در مورد چیست. به هر حال، اگر از کلمه کلیدی خاصی به عنوان نقطه تمرکز استفاده می کنید، احتمالاً محتوایی را می نویسید که با آن عبارت هماهنگ باشد. به طور کلی، قانون سرانگشتی این است که شما باید یک کلمه کلیدی متمرکز داشته باشید که به عنوان عبارت اصلی جستجو برای محتوای شما عمل می کند. با این حال، شما همچنین می خواهید چندین کلمه کلیدی ثانویه را نیز وارد کنید، که به افزایش درک کلی از موضوع اصلی کمک می کند.

سئو چیست؟

سئو که مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر همچون گوگل، بینگ و غیره است. در صورتی که کلمه خاصی را در گوگل تایپ کنید که به عنوان کلمه اصلی آن موضوع در گوگل محسوب می شود و سپس کلید اینتر را بزنید، گوگل سایتی با سئوی بهتر و رتبه بالاتر را جستجو کرده و به شما نشان می دهد. این تعریف، تعریف مختصری از سئو بود. در واقع هر کاری که باعث شود سایت شما در رتبه های بالای نتایج قرار بگیرد را سئو می گویند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو، سئوی محتوا است، که در آن باید از کلمات کلیدی استفاده کنید تا گوگل دقیقاً تشخیص دهد که مقاله و محتوای شما در مورد چه چیزی است تا بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ چه سرویسی است؟

بهینه سازی بیش از حد چیست؟

بهینه سازی بیش از حد، عمل به کارگیری تکنیک های بهینه سازی بیش از حد یا نامناسب برای محتوای شما است، مانند چگالی کلمه کلیدی، تنوع کلمه کلیدی، پیوند داخلی، پیوند خارجی، یا طول محتوا. بهینه سازی بیش از حد نیز می تواند به سئوی شما آسیب برساند، زیرا می تواند به موتورهای جستجو نشان دهد که شما در تلاش برای بازی کردن سیستم یا ارائه محتوای با کیفیت پایین هستید. همچنین بهینه سازی بیش از حد می تواند ارتباط، ارزش و اعتبار محتوای شما را برای مخاطبان کاهش دهد.

چگونه یک کلمه کلیدی مناسب پیدا کنیم؟

به عنوان یک تولید کننده محتوا، ممکن است درگیر پیدا کردن یک کلمه کلیدی یا حتی پیدا کردن موضوعی برای نوشتن یا تولید محتوای خود باشید تا از آن کلمه کلیدی برای سئوی محتوای خود استفاده کنید و خود را در نتایج گوگل به کاربر نشان دهید. یکی از بهترین راه های پیدا کردن کلمه کلیدی استفاده از وب سایت یا سرویس برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل است. با جستجوی کلمه مورد نظر هزاران پیشنهاد از این سرویس گوگل پیدا خواهید کرد که با آن ها می توانید محتوای جذاب با کلمات کلیدی تکراری بنویسید.

تاثیر تکرار کیورد در سئو

تکرار کلمات کلیدی در هر محتوا که به آن چگالی کلمه کلیدی محتوا نیز می گویند، به موارد زیادی مانند طول آن محتوا، رقبای شما در نتایج گوگل و تعداد مترادف های تعریف شده برای آن کلمه کلیدی بستگی دارد. بنابراین سعی کنید که از تعداد مناسبی از کلمات کلیدی و مترادف های آن در محتوای خود استفاده کنید تا مطلب شما مفیدتر باشد.

بیشتر بخوانید: روش های بهینه سازی و افزایش سئو و رتبه ی سایت وردپرس

اهمیت چگالی کلمه کلیدی در سئو

وقتی گوگل یا موتور جستجوی دیگری به محتوای یک وب سایت نگاه می کند، کلمات واقعی صفحه را نمی خواند. در عوض، کپی را اسکن می کند تا کلمات خاصی را پیدا کند که بیشتر از سایرین ظاهر می شوند. به طور طبیعی، از آن اصطلاحات کوچکی که در زبان عادی روزمره یافت می شود صرف نظر می کند. اگر جستجوی کلمه کلیدی خود را انجام داده اید و متن را مطابق با آن نوشته اید، باید کلمات کلیدی جداگانه ای داشته باشید که درصد معینی از کل کلمات صفحه را اشغال می کنند. هرچه چگالی یک عبارت کلیدی بیشتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کل صفحه در مورد آن موضوع باشد.

تکرار کلمات کلیدی در محتوا چقدر باید باشد؟

فرقی نمی کند که شما چه سایتی را اداره می کنید، در هر صورت به احتمال خیلی زیاد در سایت خود از افزونه های سئو همچون یوآست و رنک مث استفاده می کنید. اینها قدرتمندترین افزونه های سئو وردپرس هستند که به صورت خودکار کلمات کلیدی را تشخیص می دهند. آنها تراکم مناسب کلمات کلیدی در محتوا را با رنگ های قرمز، زرد و سبز تعیین می کنند. در غیر این صورت باید بدانید که تکرار کلمات کلیدی و تراکم آنها در محتوا باید شامل یک درصد از آن محتوا باشد. یعنی از هر 100 کلمه یک کلمه کلیدواژه باشد.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی و بهینه سازی بیش از حد جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی و بهینه سازی بیش از حد، روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنید که اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد، به سؤالات کاربر پاسخ می دهد و با هدف کاربر مطابقت دارد. به طور استراتژیک از کلمات کلیدی در عنوان، عنوان، مقدمه، نتیجه گیری و نکات اصلی خود استفاده کنید و محتوای خود را با مترادف ها، تغییرات و کلمات کلیدی دم بلند بهینه نمائید.

بیشتر بخوانید: اینگیجمنت چیست ؟ چطور نرخ تعامل را افزایش دهیم؟

چگونه پر کردن کلمات کلیدی و بهینه سازی بیش از حد را بررسی کنیم؟

یکی از روش های بررسی پر کردن کلمات کلیدی و بهینه‌ سازی بیش از حد، استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای سئو است که می ‌توانند محتوای شما را تجزیه و تحلیل و بازخورد و پیشنهادات خود را ارائه دهند. برخی از این ابزارها عبارتند از: یوآست سئو یکی از راه‌های بررسی پر کردن کلمات کلیدی و بهینه‌سازی بیش از حد، استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای سئو است که می‌توانند محتوای شما را تجزیه و تحلیل کنند و بازخورد و پیشنهادات خود را ارائه دهند. چند نمونه از این ابزارها عبارتند از: یوآست سئو، SEMrush ،Moz و Ahrefs این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا به سادگی چگالی کلمات کلیدی، دشواری کلمات کلیدی، رتبه بندی کلمات کلیدی، کیفیت محتوا، طول محتوا، خوانایی و سایر عوامل بهینه سازی را بررسی کنید.

چگونه پر کردن کلمات کلیدی و بهینه سازی بیش از حد را برطرف کنیم؟

اگر متوجه شدید که محتوای شما از پر کردن کلمات کلیدی و بهینه سازی بیش از حد رنج می برد، نترسید. شما می توانید با شناسایی و حذف کلمات کلیدی غیر ضروری یا بیش از حد، این مشکلات را برطرف کرده و محتوای خود را بهبود ببخشید، آنها را با کلمات کلیدی مرتبط تر و متنوع تر جایگزین کنید که با هدف محتوای شما و هدف کاربر مطابقت دارد. علاوه بر این، شما باید محتوای خود را بازنویسی کنید تا آن را خواناتر، واضح تر و مختصرتر نمائید.

از سرفصل ها، زیرعنوان ها، پاراگراف ها و لیست ها برای سازماندهی محتوای خود و تقسیم آن به قطعات قابل مدیریت استفاده کنید. همچنین از زبان و لحن ساده و جذاب برای انتقال پیام خود و ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید. در نهایت، محتوای خود را بررسی و به روز کنید تا آن را بدیع تر، تازه تر و ارزشمندتر نمائید.

بیشتر بخوانید: 4 روش برای حفاظت از رمز عبور پیشخوان وردپرس

مهم ترین مکان برای کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی تکراری برای افزایش تراکم کلمات در محتوا و کسب رتبه گوگل بسیار مهم است. استفاده از افزونه های وردپرس مانند یوآست و رنک مث این پیام را به شما نشان می دهد که باید از کلمه کلیدی خود در لینک منحصر به فرد نیز استفاده کنید. اگرچه این بخش ربطی به کلمات کلیدی تکراری ندارد، پیشنهاد می کنم برای حفظ ظاهر از کلمه کلیدی انگلیسی استفاده نمائید.

علاوه بر تراکم کلی کلمه کلیدی خود، باید به محل استفاده از آن کلمات کلیدی نیز توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که این موارد از نظر میزان استفاده در یک صفحه وب نیز در کل شما به حساب می آیند. بهترین مکان هایی که می توانید کلمات کلیدی خود را اضافه کنید عبارت اند از:

  • عنوان: این موضوع هم به موتورهای جستجو و هم به کاربران می‌گوید صفحه شما در مورد چیست، بنابراین حتماً باید از کلمه کلیدی در موضوع خود استفاده کنید.
  • توضیحات متا: استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا هم بسیار بااهمیت است.
  • تگ های سرفصل: در تگ های خود هم بهتر است کلمات کلیدی را بکار ببرید.
  • محتوای بدن: در نهایت در سرتاسر محتوای خود از کلمات کلیدی استفاده کنید.

نکات مهم در مورد تکرار کلمات کلیدی

اول از همه، شما باید برای کاربر بنویسید نه برای گوگل!  یکی از سوالاتی که همیشه تکراری است این است که آیا هنگام نوشتن محتوا باید از یک کلمه کلیدی در هر 10 کلمه استفاده کنیم؟ خیر. زیرا شما باید قوانین نوشتن را رعایت کنید. استفاده از کلمات کلیدی زیاد باعث اذیت شدن کاربر می شود. اگر کاربر از نوشتن شما لذت نبرد، وب سایت شما را ترک و وارد سایت های رقبای شما می شود که این می تواند یک نمره منفی برای وب سایت شما باشد. در این صورت نه تنها رتبه بهتری کسب نمی کنید، بلکه احتمالاً رتبه شما به شدت در نتایج کاهش پیدا می کند.

 

سوالات متداول

چند بار کلمه کلیدی را در محتوا تکرار کنیم؟

شما باید متناسب با طول محتوایی که می نویسید، از کلمات کلیدی به اندازه استفاده کنید.

کیورد استافینگ چیست؟

یعنی پر کردن بیش از حد یک صفحه وب با کلمات کلیدی با هدف نهایی بازی کردن سیستم رتبه ‌بندی موتور جستجو است.

بیشتر بخوانید: آموزش طراحی قالب ایمیل

قالب وردپرس فروشگاهی storevilla – رایگان و فارسی

اشتباهات مرگبار سئو در وردپرس؛ 10 اشتباه رایج در سئو سایت های وردپرسی

جمع بندی: تاثیر تکرار keyword در سئو

برای داشتن سئو بهتر باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا خیلی سریع تر نتیجه بگیرید و اگر بتوانید کلمات کلیدی طولانی را در نوشتن مطالب خود تکرار کنید، قطعاً نتیجه های بهتری نیز دریافت خواهید کرد. ما در این مطلب شما را با تاثیر تکرار کلمه کلیدی در سئو و اهمیت تکرار کیورد در سئو آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: ertano