You are currently viewing ترفیع چیست؟  مقدمه ای بر مفهوم ترفیع در بازاریابی

ترفیع چیست؟ مقدمه ای بر مفهوم ترفیع در بازاریابی


تشویق می کنم Inbound و Outbound دو مفهوم مهم بازاریابی هستند که تأثیر قابل توجهی بر فروش شما خواهند داشت. در این مقاله نگاهی به این دو مفهوم و تاثیر آنها بر فروش شما خواهیم داشت.

تشویق می کنم تبلیغ به معنای تبلیغ فعال یک محصول است. این فرآیند شامل استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی، برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش آگاهی آنها از محصولات شما است. به عبارت دیگر، تبلیغات برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش محصولات شما انجام می شود.

از سوی دیگر خروجی به معنای فعالیت هایی است که به منظور حفظ و گسترش بازار محصول انجام می شود. خروجی شامل تخفیف های ویژه، بسته های فروش، جذب مشتریان عمده و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان می باشد. این فعالیت ها با هدف حفظ رضایت مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید انجام می شود.

در این مقاله به تاثیر تبلیغات و خروج بر فروش شما می پردازیم. با ما بمان.

تبلیغات، ترویج، ارائه اطلاعات، بازاریابی، تبلیغات، معرفی، ترویج، جذب مشتری، تحریک، به روز رسانی

پروموشن چیست و 5 نوع تبلیغ محصول

ترویج” به معنای فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی است که برای افزایش فروش یا شناخت برند یک محصول یا خدمات انجام می شود.

در واقع هدف از تبلیغات جذب مشتریان جدید و افزایش فروش است. در اینجا چند نمونه تبلیغات ساده آورده شده است:

1 تخفیف: فروشگاه ها و شرکت های مختلف اغلب با ارائه تخفیف های ویژه بر روی محصولات خود، مشتریان جدیدی را جذب می کنند. این تخفیف ها را می توان برای یک فصل خاص مانند نوروز یا رمضان یا در رویدادهای خاص مانند جشنواره ها و سالگردهای شرکت ارائه داد.

2. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی: شرکت ها می توانند از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی برای تبلیغ برند و محصولات خود استفاده کنند. این تبلیغات مخاطبان زیادی را در جامعه جذب می کند.

3. بازاریابی محتوا: شرکت ها می توانند با ایجاد محتوای برتر در قالب ویدئو، عکس یا متن نام خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند. این محتوا را می توان در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و وب سایت های شرکت ها منتشر کرد.

4 تقدیم هدیه: شرکت ها می توانند با ارائه هدایای ویژه مشتریان خود را به سمت خود جذب کنند. این هدایا می تواند نمونه رایگان محصول شرکت، کارت هدیه و یا کوپن تخفیف باشد.

5. رویدادهای خاص: شرکت ها می توانند با برگزاری رویدادهای ویژه مانند کنفرانس ها، نمایشگاه ها یا سخنرانی ها، برند خود را در معرض دید عموم قرار دهند و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

اینها تنها چند نمونه از روش های تبلیغاتی است که شرکت ها می توانند برای جذب مشتری از آنها استفاده کنند. توجه داشته باشید که هر شرکتی باید روش های مناسبی را برای حرفه و حوزه کاری خود اعمال کند و موارد فوق تنها نمونه هایی از تبلیغ محصول بود، باید در نظر داشته باشید که هر چقدر هم که در تبلیغ محصول خلاق باشید، در نتیجه مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد. در نتیجه فروش بیشتری خواهید داشت.

هدف از ترفیع چیست؟

هدف از تبلیغات مختلف مورد استفاده در بازاریابی معمولاً افزایش فروش و آگاهی از برند از یک محصول یا خدمات است. این تبلیغات برای جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی و افزایش فروش انجام می شود.

برخی از انواع تبلیغات شامل تخفیف های ویژه، کدهای تخفیف، رویدادهای تبلیغاتی، قرعه کشی، هدایای رایگان و سایر فعالیت هایی است که برای جذب مشتری و افزایش فروش استفاده می شود.

تخفیف های ویژه: در این نوع تبلیغات، به مشتریان تخفیف ویژه داده می شود تا آنها را به خرید محصول یا خدمات تشویق کند. این تخفیف ها می تواند به صورت درصدی تخفیف و یا تعدادی تخفیف از قیمت محصول ارائه شود.

کدهای تخفیف: در این نوع تبلیغات، مشتریان برای بهره مندی از تخفیف های ویژه باید از کدهای تخفیف ویژه استفاده کنند. این کدها می توانند عددی یا حتی رشته ای باشند.

رویدادهای تبلیغاتی: این نوع تبلیغات شامل برگزاری رویدادهای تبلیغاتی مختلف مانند نمایشگاه، نمایش فیلم های تبلیغاتی، کنسرت و سایر فعالیت هایی است که برای جذب مشتری و افزایش آگاهی از برند انجام می شود.

بخت آزمایی: در این نوع تبلیغات، مشتریان می توانند با شرکت در قرعه کشی هایی که توسط شرکت برگزار می شود، برنده جوایز و هدایای ارزشمندی شوند.
هدایای رایگان: این نوع تبلیغات شامل ارائه هدایای رایگان به مشتریان است که می تواند به صورت خرید یک محصول خاص یا ارائه رایگان باشد.

با توجه به نیازها و اهداف کسب و کار، ممکن است انواع دیگری از تبلیغات وجود داشته باشد. مهم ترین نکته در انتخاب نوع تبلیغات، توجه به نیازها و خواسته های مشتریان و هدف فروش شماست.

نتیجه

همانطور که در بالا توضیح دادیم، “ترفیع” به معنای تبلیغ و ارائه یک محصول یا خدمات به مشتریان با هدف ترغیب آنها به خرید است. این عملیات از طرق مختلف از جمله تبلیغات در رسانه های مختلف، فروش ویژه، تخفیف و … انجام می شود. تبلیغات مستقیماً به فروش محصولات و خدمات شما کمک می کند.

«خروج» یعنی مشتریانی که فروشگاه یا سایت را ترک می کنند شما بدون خرید محصول هستید. عدم مشارکت مشتری ممکن است به این معنی باشد که آنها جذب محصولات شما نمی شوند، به برند شما اعتماد ندارند یا نمی توانند یک تجربه خرید مطلوب ارائه دهند. ریزش مشتری می تواند تاثیر منفی بر فروش شما داشته باشد.
طبق این مقاله، تبلیغات مستقیماً به افزایش فروش شما کمک می کند، در حالی که ریزش مشتری مستقیماً باعث کاهش فروش شما می شود. بنابراین بهتر است روی تبلیغ محصولات و خدمات خود تمرکز کنید و از روش های مختلفی مانند تبلیغات، فروش ویژه و تخفیف برای جذب مشتری استفاده کنید تا ریزش به حداقل برسد و فروش خود را بهبود بخشد.