You are currently viewing ترافیک ارگانیک چیست؟ راهکار های افزایش ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک چیست؟ راهکار های افزایش ترافیک ارگانیک


بارگذاری…

اگر شما طراح سایت هستید به احتمال خیلی زیاد با ترافیک ارگانیک آشنایی پیدا کرده اید و می دانید که ترافیک ارگانیک چقدر می تواند روی بهبود عملکرد و افزایش فروش سایت شما کمک کند. در واقع؛ ترافیک ارگانیک آن دسته از بازدیدکنندگانی هستند که از منابع پرداخت نشده به وب ‌سایت شما وارد می ‌شوند، که در اصل ترافیک رایگان است. منظور از منابع پرداخت نشده در اینجا شامل موتورهای جستجوگر مانند گوگل، یاهو یا بینگ می باشد. صدها عامل در رتبه بندی جستجوی ارگانیک نقش دارند، اما مهم ترین آنها عبارتند از: ارائه محتوای صحیح و به روز برای جستجوها، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و کسب کلیک از سایر وب سایت های با رتبه بالا می باشد.

به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با ترافیک ارگانیک چیست؟ و راه های افزایش ترافیک ارگانیک به صورت کامل آشنا کردیم. همراه ما باشید.

 

Organic Traffic چیست ؟

اصطلاح “ترافیک ارگانیک” برای اشاره به بازدیدکنندگانی که در نتیجه نتایج جستجوی بدون پرداخت وارد وب سایت شما می شوند، استفاده می شود. ترافیک ارگانیک برعکس ترافیک پولی است که بازدیدهای ایجاد شده توسط تبلیغات پولی را مشخص می کند. بازدیدکنندگانی که ارگانیک در نظر گرفته می شوند وب سایت شما را پس از استفاده از موتور جستجویی مانند گوگل یا بینگ پیدا می کنند، بنابراین توسط هیچ وب سایت دیگری ارجاع داده نمی شوند.

ساده ترین و بهترین روش برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت، انتشار منظم محتوای با کیفیت و مرتبط در وبلاگ سایت می باشد. با این حال، این تنها یکی از استراتژی‌هایی است که برای جذب بازدیدکنندگان جدید استفاده می‌شود. شاخه ای از بازاریابی آنلاین که به طور مستقیم بر بهبود ترافیک ارگانیک تمرکز دارد، سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو نامیده می شود.

ترافیک ارگانیک از ظاهر سایت در نتایج جستجویی که کاربران در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو یا بینگ انجام می دهند، به دست می آید. همچنین ترافیک ارگانیک به صورت رایگان است، این جنبه همان چیزی است که آن را به نوع ترافیکی تبدیل می کند که صاحبان وب سایت بیشتر از همه می خواهند.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با افزونه مداد زرد Yellow Pencil

مشاهده ترافیک ارگانیک سایت

ساده ترین روش برای مشاهده ترافیک ارگانیک سایت استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس می باشد. در واقع؛ اولین قدمی که برای تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک، ترافیک سئو در گوگل آنالیتیکس باید بردارید، دسترسی به گزارش گروه بندی کانال است که با کلیک بر روی Acquisition / All Traffic / Channels آن را پیدا خواهید کرد. بنابراین، می توانید ترافیک وب سایت های مختلف را بر اساس منابع مشاهده کنید. با دسترسی به جستجوی ارگانیک، می توانید شاخص‌های مربوط به ترافیک ارگانیک را با جزئیات تجزیه و تحلیل نمائید. این گزارش یکی از مهم‌ترین گزارش‌ها در ارزیابی نتایج استراتژی بهینه‌ سازی سئو محسوب می شوند.

شما همچنین می توانید معیارهای پیچیده تری را مانند صفحات فرود و کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک ارگانیک را به خود جذب کرده اند و بسیاری از شاخص های مرتبط دیگر را تجزیه و تحلیل نمائید. خیلی از کاربران ممکن است با ابزار گوگل آنالیتیکس آشنایی نداشته باشند، بنابراین در ادامه شما را تا حدودی با ابزار حرفه ای نیز آشنا می کنیم.

گوگل آنالیتیکس نرم افزاری است که به صورت رایگان توسط گوگل ارائه می شود و تمام فعالیت های یک صفحه وب را که یک ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت است، نظارت می کند. معمولاً اکثر صاحبان سایت از این ابزار برای مشاهده ترافیک کلی سایت، میانگین زمان صرف شده توسط بازدیدکنندگان به سایت، تعداد صفحات بازدید شده، منابع ترافیک (مستقیم، ارگانیک، ارجاعات، ترافیک پولی)، به علاوه کلمات کلیدی ایجاد شده استفاده می کنند. چه در مورد ترافیک ارگانیک صحبت کنیم و چه ترافیک پولی می توانیم عملکرد کلمات مورد نظر را تجزیه و تحلیل کنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی ابزار SEMrush و بررسی کاربردهای سمراش

منظور از ترافیک مستقیم چیست؟

ترافیک مستقیم به معنای همه کاربرانی است که آدرس یک وب سایت را به صورت مستقیم در نوار جستجوی مرورگر خود وارد و به وب سایت مورد نظر هدایت داده می شوند. ترافیک مستقیم همچنین شامل کاربرانی می‌شود که از طریق دسته‌ بندی های مورد علاقه یک مرورگر روی لینک سایت کلیک کرده‌اند. همچنین، وقتی از ترافیک مستقیم صحبت می کنیم، کاربرانی را که روی لینک های اسناد غیر نمایه شده کلیک می کنند، حساب می کنیم. جذب بازدیدکنندگان جدید ضروری است، اما حفظ آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است. از آنجا که توسط بازدیدکنندگان مربوطه ساخته می شود، ترافیک مستقیم یک نشانه ضروری از سلامت سایت است. تعداد بازدیدهای مستقیم، نسبت آنها در کل بازدیدها و همچنین رفتار افرادی که مستقیماً به سایت رفته اند  شاخص های مهمی در تجزیه و تحلیل کیفیت ترافیک وب سایت می باشند.

مزایای جستجوی ارگانیک

ترافیک ارگانیک مهم ترین شکل ترافیکی است که وب سایت شما می تواند دریافت کند. این مهم تر از ترافیک پولی یا ترافیک شبکه های رسانه های اجتماعی است. درادامه مطلب شما را با برخی از مزایای جستجوی ارگانیک آشنا خواهیم کرد:

  • ترافیک ارگانیک منجر به سرنخ های بسیار واجد شرایط می شود
  • اعتماد مشتری بالاتری ایجاد می کند
  • بر اساس نیت مشتری هدایت می شود
  • مقرون به صرفه است
  • باعث وفادارتر شدن مشتریان می شود
  • نرخ تبدیل را بالا می برد
  • و…

بیشتر بخوانید: سئو یا تبلیغات گوگل؟ کدام یک بهتر است

روش های افزایش ترافیک ارگانیک

تا اینجای مطلب شما را با تعریف ترافیک ارگانیک چیست؟ و مزیت های آشنا کردیم. حال در ادامه مطلب قصد داریم نحوه افزایش ترافیک ارگانیک با استفاده از روش های مختلف به شما عزیزان آموزش دهیم. همراه ما باشید.

  1. سئو سایت خود را بهبود ببخشید
  2. یک وبلاگ برای سایت یا فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید
  3. در شبکه های اجتماعی فعال باشید
  4. از طراحی غافل نشوید
  5. پاراگراف اول و سرفصل ها
  6. تصاویر بهینه شده سئو
  7. داده های ساخت یافته (اسکیما)
  8. عنوان و توضیحات متا

در ادامه توضیحاتی در خصوص هریک از این موارد در اختیار شما قرار می دهیم. امیدوارم تا انتهای این آموزش مارو همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت افزونه رایگان و پولی وردپرس

1- سئو سایت خود را بهبود ببخشید | طریقه افزایش ترافیک ارگانیک

مهم ترین نکته برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت، سئو و بهینه سازی آن می باشد. مزیت اصلی سئو این است که نتایج دائمی ارائه می دهد. به جای صرفه هزینه های بالا برای تبلیغ جهت افزایش ترافیک سایت، بهتر است سایت خود را برای موتورهای جستجوگر گوگل به خوبی بهینه کنید تا آنها رتبه سایت شما را در نتایج بالاتری به کاربران نمایش دهند. نکته ضروری که باید به دنبال آن باشید، انتخاب کلمات کلیدی، انتخاب آنها بر اساس حجم جستجوی کلمه کلیدی است. آنها به رشد ارگانیک در موتورهای جستجو کمک می کنند، به شرطی که تعادل بین کلمات جستجوی بالا و کلمات کم رقابت را حفظ کنید.

 

2- یک وبلاگ برای سایت یا فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید | چگونگی افزایش ترافیک ارگانیک

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی آنلاین هستید که خدمات و محصولات مختلفی را به فروش می رسانید، سعی کنید حتماً برای وب سایت خود یک بخش وبلاگ ایجاد و شروع به تولید محتوای مناسب نمائید. وبلاگ نویسی یک راه بسیار موثر برای جذب مخاطب و ایجاد ترافیک بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر برای کسب و کار شما محسوب می شود و به شدت برای سئوی سایت شما مفید خواهد بود. همچنین با لینک دادن وبلاگ و فروشگاه آنلاین، گوگل شما را مرتبط با جایگاه خود می داند و جایگاه بهتری را در نتایج جستجو به شما می دهد. علاوه بر آن؛ یک مقاله وبلاگ با کیفیت داستان هایی را بیان می کند که بازدیدکنندگان را جذب می کند و آنها را به مصرف کننده تبدیل می کند و در عین حال شانس تعامل را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: پست مهمان چیست و چطور پست مهمان خوب بنویسیم؟

3- در شبکه های اجتماعی فعال باشید | نحوه افزایش ترافیک ارگانیک

یکی دیگر از راه های بیشتر کردن ترافیک ارگانیک فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام می باشد. برای کسب و کار شما، محتوای با کیفیت در سایت و وبلاگ مهم است، اما شما همچنین به ذکر در وب سایت های دیگر (بک لینک) و در رسانه های اجتماعی نیاز خواهید داشت. انتشار پست وبلاگ خود در رسانه های اجتماعی سیگنال های اجتماعی گوگل را ارسال می کند که می تواند به رتبه بندی بهتر کمک کند.

 

4- از طراحی غافل نشوید | روش های افزایش ترافیک ارگانیک

اولین تاثیر و تمام تجربه ای که کاربر در سایت دارد در نحوه تبدیل وب سایت شما اهمیت دارد. اغلب، نرخ پرش بالا به دلیل یک رابط وب غیر دوستانه است. به عبارت دیگر، اگر به سایتی برسیم و نتوانیم منوی ناوبری را پیدا کنیم و توسط بهمنی از پاپ آپ ها مورد حمله قرار بگیریم، به احتمال زیاد حوصله جستجوی آنچه را که نیاز داریم نخواهیم داشت.

 

5- پاراگراف اول و سرفصل ها | طریقه افزایش ترافیک ارگانیک

به عنوان یک عامل رتبه بندی در صفحه، اولین پاراگراف و سرفصل ها بسیارمهم هستند. تمام عناصر موجود در صفحه با توجه به کلمات کلیدی بهینه شده اند. پاراگراف اول باید حاوی کلیدواژه های مهم اصلی باشد و توضیح دهد که کاربر در مقاله چه خواهد یافت. زیرنویس‌ هایی که در صفحه ظاهر می‌ شوند به همان اندازه مهم هستند، زیرا به خواننده کمک می ‌کنند تا خیلی سریع متوجه شود که در آن صفحه چه چیزی پیدا می‌کند. اگر کاربر صفحه را اسکن کند و در عرض 10 تا 15 ثانیه آنچه را که نیاز دارد، پر نکند، به احتمال زیاد آن را از دست خواهد داد. بنابراین بهتر است در محتوای خود به صورت متوازن از تیترهای h1 الی h6 استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: الگوریتم تازگی محتوا و یا Freshness Algorithm گوگل چیست؟

6- تصاویر بهینه شده سئو | راه های افزایش ترافیک ارگانیک

یکی از مهم اقداماتی که می تواند روی جذابیت سایت شما تاثیرگذار باشد، استفاده از تصاویر زیاد و زیبا می باشد. اما استفاده از تصاویر زیاد و بهینه نشده نیز می تواند از طرق دیگر به سایت شما آسیب واردکند. بنابراین حتماً باید از تصاویر بهینه شده و با حجم کم در سایت خود استفاده کنید. علاوه بر آن؛ تنظیم متن ALT مناسب برای تصاویر با استفاده از کلمات کلیدی اصلی، اگر می خواهید یک وب سایت بهینه داشته باشید، ضروری است.

 

7- داده های ساخت یافته (اسکیما) | چگونگی افزایش ترافیک ارگانیک

منظور از داده های ساخت یافته یا همان اسکیما چیست؟ این یک زبان نشانه گذاری در سایت است که زبان طبیعی ما را به داده های ساختاری «ترجمه» می کند که گوگل به راحتی می تواند آن را درک کند. به عنوان مثال، گوگل با درک صفحات محصول مشکل داشت. پیاده‌سازی داده‌های ساختاریافته برای محصولات، نظرات یا موارد خاص مانند دستور العمل‌ها به ربات‌های گوگل کمک می ‌کند و این منجر به رتبه‌بندی بهتر برای صفحات محصول شما می ‌شود.

بیشتر بخوانید: حملات DDoS چیست؛ راه های مقابله با انواع حملات دیداس

8- عنوان و توضیحات متا | نحوه افزایش ترافیک ارگانیک  

عنوان و توضیحات متا برای افزایش ترافیک سایت بسیار مهم هستند. به این صورت است که لینک شما در صفحات نتایج موتور جستجو چگونه به نظر می رسد، که توضیح می دهد کاربر پس از کلیک کردن به چه صفحه ای می رسد. شما باید کلمات کلیدی را که می خواهید صفحه در عنوان و توضیحات متا رتبه بندی شود را معرفی و پیامی واضح و تبدیل کننده داشته باشید. این CTR را بهبود و بازدیدکنندگان بیشتری را در وب سایت خود خواهید داشت.

 

سوالات متداول

ترافیک ارگانیک چیست؟

منظور از ترافیک ارگانیک این است که بازدیدکنندگان شما تنها از طریق موتورهای جستجوگر همچون گوگل، بینگ و… به سایت شما وارد شوند.

بهترین راهکار برای افزایش ترافیک ارگانیک چیست؟

روش های مختلفی برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت وجود دارد که برخی از بهترین آنها عبارت هستند از: تولید محتوای باکیفیت، بهینه سازی سئوی سایت، استفاده از شبکه های اجتماعی و…

بیشتر بخوانید: افزونه Direct Checkout for WooCommerce | افزونه پرداخت و خرید مستقیم در ووکامرس

جمع بندی: Organic Traffic چیست ؟

ترافیک ارگانیک ترافیکی است که از دسترسی به سایت از جستجوی بازدیدکنندگان در گوگل، یاهو، بینگ یا سایر موتورهای جستجو به دست می آید. این همان ترافیکی است که شما به طور “طبیعی” دریافت می کنید و از همه موثرتر نیز می باشد. در واقع این نوعی ترافیک هدفمند است، کسانی که به سایت شما وارد می شوند پس از جستجو با کلمات کلیدی یا عبارات مرتبط با موضوعات مطرح شده در وب سایت می آیند. ما در این شما را با ترافیک ارگانیک چیست؟ و راه های افزایش ترافیک ارگانیک به صورت کامل آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: omniconvert