You are currently viewing ایجاد محتوای هدفمند برای بازدیدکنندگان هدف (آموزش تصویری)

ایجاد محتوای هدفمند برای بازدیدکنندگان هدف (آموزش تصویری)


محتوا در خدمت کسب و کار یا کسب و کار در خدمت محتوا؟

بسیاری از مدیران سایت هدف گذاری را قربانی افزایش تعداد بازدید می کنند و هدف آنها از تولید محتوا صرفاً افزایش تعداد بازدید از سایت است. البته ممکن است برای یک سایت خبری یا یک وبلاگ هدف به همان اندازه ترافیک بالا باشد، اما در سایت های تجاری و فروشگاه ها شرایط متفاوت است و هدف گذاری چیز دیگری است.
در ابتدا یک سوال می پرسم. به نظر شما 300 بزرگتر است یا 10000؟

در این ویدیو به شما می گوییم که گاهی اوقات ارزش 300 می تواند بیش از 10000 باشد.

در هر پلتفرم، وب سایت، اینستاگرام یا هر جایی که برای دیده شدن نیاز به ایجاد محتوا دارید فعال باشید. این ویدیوی کوتاه را تماشا کنید تا دریابید که چرا بسیاری از کسب و کارها محتوا تولید می کنند اما به نتیجه نمی رسند.

KPI و هدف از تولید محتوا چیست؟

من با بسیاری از مدیران کسب و کار اینترنتی صحبت کرده ام و اکثر مدیران وب سایت KPI و شاخصی که برای تولید محتوا در نظر می گیرند، تعداد بازدیدها است. یعنی آقا یا خانم مدیر می گویند اگر مثلا وب سایت من روزی 5000 بازدید داشته باشد یعنی در تولید محتوا خوب عمل کرده ایم. البته ممکن است باشد، اما در بسیاری از موارد اینطور نیست. یعنی وقتی تمام توجه خود را روی تعداد بازدیدها متمرکز کنید، می توانید هدف بازدید را از دست بدهید.

برای کسب و کارهای اینترنتی، در زمینه تولید محتوا، نظر من این است:

محتوایی که به کسب‌وکار خدمت نمی‌کند و مشتریان را به سمت کسب‌وکار سوق نمی‌دهد یا شهرت کسب‌وکار را افزایش نمی‌دهد، آن محتوا ارزشی ندارد و بودجه کسب‌وکار را هدر می‌دهد.

سال ها پیش تولید محتوا هزینه بسیار کمی داشت و به راحتی می توانستید با پرداخت هزینه از خدمات نویسندگان خوب استفاده کنید، اما در شرایط فعلی تولید محتوا کار پرهزینه ای است. امروزه بخش قابل توجهی از هزینه های بازاریابی کسب و کار صرف تولید محتوا می شود. چون رقابت زیاد شده و همه به فکر تولید محتوای باکیفیت هستند و از طرفی نویسنده با کیفیت ارزان نیست.

همچنین بخوانید: با تکنیک انتقال احساسات فروش وب سایت و اینستاگرام را افزایش دهید

حالا من یک سوال دیگر از شما می پرسم تا در مورد کسب و کار خود پاسخ دهید:

آیا محتوا در خدمت کسب و کار است؟ یا اینکه کسب و کار در خدمت محتوا است؟

این یعنی چی؟ یعنی چه محتوایی که ایجاد می‌کنید با اهداف کسب‌وکارتان برای دستیابی به مشتریان بیشتر و افزایش اعتماد به کسب‌وکارتان تداخل داشته باشد یا نه، بودجه کسب‌وکار شما برای ایجاد محتوایی استفاده می‌شود که به نفع کسب‌وکار شما باشد.

پاسخ به این سوال بسیار مهم است. زیرا وقتی سایت بسیاری از مدیران کسب و کار را بررسی می کنیم، محتوایی را می بینیم که ربطی به تجارت ندارد، نه مشتریان را به سمت کسب و کار سوق می دهد و نه اعتبار را افزایش می دهد. در واقع، بودجه کسب و کار در اینجا برای محتوایی است که هدف تجاری ندارد.

300 بیشتر یا 10000؟

پاسخ سوال فوق تفاوت بین ارزش 300 و 10000 است.

بگذارید با یک مثال موضوع را روشن کنم. یک فروشگاه اینترنتی محتوایی تولید می کند که هر ماه 10000 بازدید داشته باشد، اما ربطی به کسب و کار آن ندارد، از طرفی فروشگاه دیگری محتوایی تولید می کند که فقط 300 بازدید در ماه دارد، اما بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که مشتری شوند.
کدام محتوا در راه رسیدن به اهداف تجاری است؟ 10000 بازدید یا 300 بازدید؟

در اینجا ارزش 300 بیش از 10000 است.

کیفیت مطالب به تعداد بازدید نیست! او در راه رسیدن به اهداف تجاری است.

حالا ازت میخوام یه کاری بکنی اگر تقویم محتوایی برای وب سایت یا محتوای اینستاگرام خود دارید، بلافاصله عنوان محتوایی را که در یکی دو ماه آینده منتشر خواهید کرد، بررسی کنید. ببینید آیا محتوای شما به کسب و کار شما خدمت می کند یا اینکه آیا کسب و کار شما باید در خدمت محتوا باشد. همیشه سعی کنید محتوای هدفمند برای بازدیدکنندگان هدف کسب و کار خود تولید کنید.

همچنین بخوانید: نحوه ایجاد محتوای وبلاگ در فروشگاه آنلاین (فیلم)

با عضویت در خبرنامه ایمیل ما می توانید گامی موثر در رشد کسب و کار خود بردارید!

(avangpress_form id = “10026”)