You are currently viewing الگوریتم YMYL گوگل چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

الگوریتم YMYL گوگل چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟


بارگذاری…

همانطورکه می دانید امروزه مردم برای به دست آوردن هر نوع اطلاعاتی از سوالات مالی گرفته تا پزشکی و… به گوگل مراجعه می کنند. حال اگر اطلاعاتی را به صورت نادرست، تقلبی یا غیر اعتماد پیدا کنند، این می تواند عواقب بسیار بدی برای مالک سایت داشته باشد. گوگل این نوع اطلاعات را به عنوان YMYL تعریف می کند. به عبارت دیگر صفحات یا موضوعاتی که به طور بالقوه می توانند بر شادی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی فرد تاثیر بگذارند. گوگل مفهوم این الگوریتم را ارزیابی کیفیت جستجو تعریف کرده است. اگر شما هم قصد دارید با این الگوریتم گوگل بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنم که تا انتهای این آموزش مارو همراهی کنید، زیرا قصد داریم شما را با الگوریتم YMYL گوگل و اهمیت آن روی سئوی سایت آشنا کنیم.

الگوریتم YMYL چیست؟

به گفته گوگل، هر صفحه‌ای شامل محتوایی که می‌تواند بر سلامت، شادی، امنیت یا ثبات مالی فردی تأثیر بگذارد، یک صفحه YMYL در نظر گرفته می شود. در واقع این الگوریتم به محتوایی اشاره دارد که اطلاعاتی را برای تأثیرگذاری بر زندگی یک فرد ارائه می دهد، چه به صورت مثبت یا منفی. در اصل، این می تواند هر سایت یا صفحه ای باشد که از یک منبع قابل اعتماد و آگاه تهیه شده باشد. برخی از نمونه محتواهای YMYL عبارت هستند از:

  • اخبار و رویدادهای جاری
  • مدنی، دولت و قانون
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • خريد كردن
  • سلامت و امنیت
  • و گروه هایی از مردم

بیشتر بخوانید: الگوریتم گوگل دنس چیست؛ بررسی تاثیر Google Dance در سئو

الگوریتم YMYL و سئو

از آنجایی که گوگل در تلاش برای درک بهتر هدف جستجوگر است، نادیده گرفتن رابطه بین محتوای YMYL و سئو غیرممکن می باشد. به هر حال، ارائه بهترین نتایج به کاربران برای یک سوال معین، جزء جدایی ناپذیر نحوه کار گوگل است.

این الگوریتم YMYL ممکن است یک عامل رتبه‌بندی صریح نباشد یا نحوه عملکرد الگوریتم را توضیح دهد، اما چارچوب مفیدی برای درک چگونگی ایجاد محتوا برای جستجوی ارگانیک در هنگام پرداختن به موضوعات YMYL فراهم می‌کند. در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که می تواند هنگام ایجاد محتوای YMYL برای سئو مفید باشد:

  • ایجاد محتوای با کیفیت بالا: چه به دنبال کسب لینک یا رتبه برای کلمات کلیدی انتخابی خود باشید، باید محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید. این شامل پیروی از توصیه‌های گوگل در SQEG و همچنین سایر عوامل رتبه‌بندی شناخته شده (مانند بهترین شیوه‌های روی صفحه و بهینه‌سازی‌های فنی) می‌شود. اطمینان حاصل کنید که این محتوا با برند و خدمات شما مرتبط است و توسط یک متخصص موضوع نوشته شده است.
  • لینک خارجی در محتوای خود: همیشه در هر محتوایی که ایجاد می کنید لینک های خارجی به سایت های دیگر را اضافه کنید. نقل‌قول‌های خارجی اجازه می‌دهند ارزش لینک از دامنه شما به سایتی که به آن لینک داده‌اید، منتقل شود و بالعکس که این می‌تواند به شما کمک کند تا سایت شما قابل اعتمادتر به نظر برسد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که شما باید فقط به سایت های معتبر دیگر لینک دهید، زیرا لینک دادن به صفحات اسپم یا بی کیفیت می تواند کیفیت صفحه شما را کاهش دهد.
  • برای محتوای خود لینک ایجاد کنید: برعکس، باید لینک هایی را به محتوای خود اضافه کنید.
  • سایت یا برند خود را تقویت کنید: برای تقویت سایت خود می توانیداطلاعات تماس و سابقه کسب و کار خود را به راحتی در دسترس قرار دهید و هر صفحه با کیفیت پایین را در سایت خود به روز کنید.هر محتوای تولید شده توسط کاربر را در دامنه خود، مانند نظرات و انجمن ها، نظارت تا مطمئن شوید که با نام تجاری شما مطابقت دارد.

اهمیت YMYL

چرا صفحات YMYL مهم هستند؟ صفحات YMYL از هر محتوای متفاوتی متمایز هستند زیرا به طور بالقوه می توانند به رفاه و یا سلامت انسان آسیب بزنند.

به عنوان مثال ممکن است یک فرد با یک بیماری مواجه شود، برای اینکه بتواند در خصوص ان بیماری اطلاعات کسب کند اولین کاری که انجام می دهد مراجعه به اینترنت و سرچ کردن آن در گوگل می باشد. حال اگر به منبع اطلاعاتی ضعیفی دست پیدا کند که توصیه های اشتباهی را می دهد، ممکن است سلامتی فرد را به خطر بیاندازد. به همین دلیل بسیار مهم است که گوگل اطلاعات باکیفیت را در اختیار کاربران قرار دهد تا سلامتی آنها تحت تأثیر صفحات بی کیفیتی که به آنها نشان می‌دهد، قرار نگیرد.

از آنجایی که این صفحات بسیار مهم هستند، گوگل استانداردهای بسیار بالاتری برای صفحات YMYL دارد. صفحه‌های YMYL با کیفیت پایین می‌توانند به طور بالقوه بر شادی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی فرد تأثیر منفی بگذارند.

بیشتر بخوانید: الگوریتم گورخر گوگل چیست؟ چطور از Zebra در امان باشیم

بهترین روش های سئو برای صفحات YMYL

1- صبور باشید

بسیار بعید است که گوگل وب سایت های جدیدی را برای موضوعات YMYL به کاربران پیشنهاد کند. بنابراین، اگر می‌خواهید محتوایی پیرامون موضوعات YMYL ایجاد کنید، باید برای مدت طولانی منتظر بمانید تا محتوای شما در نتایج جستجو رتبه‌بندی شود.

2- در وب سایت های معتبر منشن دریافت کنید

گرفتن نام در وب سایت های معتبر یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای رتبه بندی محتوای YMYL انجام دهید.

3- یک متخصص استخدام کنید

استفاده از یک کپی رایتر سنتی یا تحقیقات بازاریاب محتوا برای موضوعات YMYL نمی تواند جالب باشد. مگر اینکه آنها تخصص واقعی در خصوص موضوعات را داشته باشند. اما اگر با یک متخصص کار کنید، قطعاً می تواند به شما در گرفتن رتبه های بالا کمک کند.

4- اطلاعات مالک سایت را اضافه کنید

از نظر گوگل، صفحات YMYL به بالاترین استاندارد یعنی تخصص، اقتدار و اعتماد نیاز دارند. این عناصر باید فوراً از بیوگرافی نویسنده و اطلاعات مالک وب سایت یا شرکت قابل مشاهده باشند. این می تواند شامل اطلاعات تماس باشد.

بیشتر بخوانید: سئو تکنیکال چیست؟ 10 قانون Technical SEO برای وردپرس

سوالات متداول

E-A-T و الگوریتم YMYL چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

چگونه می‌توان یک سایت را با توجه به الگوریتم YMYL گوگل بهینه کرد؟

زمانی شما می توانید سایت خود را بهینه کنید که از نوشتن محتوا به صورت نادرست، تقلبی یا غیر اعتماد جلوگیری نمائید، زیرا محتوایی که می نویسید می تواند به صورت مستقیم روی زندگی و سلامت فرد تاثیرگذار باشد.

جمع بندی

الگوریتم YMYL یکی از الگوریتم های مهم گوگل است که می تواند جایگاه و رتبه سایت شما را در نتایج جستجوگر تعیین کند. این الگوریتم به محتوایی اشاره دارد که اطلاعاتی را برای تأثیرگذاری بر زندگی یک فرد ارائه می دهد. بنابراین شما به عنوان مالک سایت باید از نوشتن اطلاعات نادرست و بی منطق در سایت خود جلوگیری نمائید، در غیر این صورت گوگل شما را با جریمه های سنگین مواجه می کند. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: ahrefs