You are currently viewing افزایش فروش وب سایت و اینستاگرام با تکنیک انتقال احساسات

افزایش فروش وب سایت و اینستاگرام با تکنیک انتقال احساسات


بسیاری از مدیران فروشگاه های اینترنتی از فروش کم محصولات خود ناراضی هستند و با بررسی های متعدد متوجه شدیم که این یکی از دلایل اصلی فروش پایین در فروشگاه های اینترنتی است.

در این ویدیو به نکته مهمی اشاره می کنم که فروش شما را افزایش می دهد. این فقط برای فروشگاه های آنلاین نیست و می توانید از این تکنیک در مشاغل آفلاین نیز استفاده کنید.

ابتدا به این نکته توجه کنید. نقاط تماس مشتریان شما با شما کجاست و محصولات خود را در چه پلتفرمی عرضه می کنید؟ چه محصولات خود را در اینستاگرام یا یک فروشگاه آنلاین معرفی کنید، روش کار به این صورت است که شما توضیحاتی در مورد محصول خود می نویسید و کاربران با خواندن توضیحات تصمیم می گیرند که محصول شما را بخرند یا نه. دقیقاً یکی از مهم ترین قسمت هایی که اغلب اشتباه می شود قسمت توضیح است.

در فضای مجازی وقتی مشتری نمی تواند کالا را لمس فیزیکی کند، چه چیزی باعث می شود که تصمیم به خرید بگیرد؟ احساس آن با توضیحات محصول منتقل می شود.

خرید همیشه یک فرآیند احساسی است و مردم با احساسات خود خرید می کنند

فرآیند خرید در فضای واقعی (فروشگاه)

زمانی که مردم می خواهند محصولی را در فروشگاه خریداری کنند، تنها به مواردی مانند اندازه، جنس و … توجه نمی کنند، بلکه به عوامل دیگری نیز توجه می کنند. به عنوان مثال، اگر محصولی پوشاک باشد، مشتری آن را لمس می کند، نرمی و لطافت آن را بررسی می کند و این باعث می شود که احساس محصول را درک کند. یا وقتی یک اسپیکر بزرگ می خرد به صدای آن گوش می دهد و از خلوص صدای آن خوشش می آید و سپس آن را می خرد یعنی مشتری قبل از خرید محصول را می فهمد و اصلا برایش مهم نیست که پاسخ فرکانسی این چند هرتز باشد. بلندگو است.

آیا به فروشگاه هایی که تلویزیون ال ای دی می فروشند دقت کرده اید؟ آنها همیشه تصاویر با کیفیت را از تلویزیون پخش می کنند. چرا این کارو میکنند؟

تمام توضیحات و ویژگی های تلویزیون را نوشته اند. مثلا نوشته بودند کیفیت تصویر این تلویزیون 4K است پس چرا هنوز فیلم پخش می کنند؟

برای اینکه این تصویر یا فیلم با کیفیت، حس خوب کیفیت بالا و دیدن کیفیت آن را به مشتری منتقل کند، مشتری می گوید من دقیقا این تلویزیون را می خواهم.

مشکل در توضیحات اینستاگرام و فروشگاه های آنلاین

متاسفانه فروشگاه های اینترنتی و اینستاگرامی زیادی را می بینیم که در توضیحات محصول تنها به چند ویژگی محصول اشاره شده است. هنگام ارائه توضیحات محصول، نباید بر ویژگی هایی مانند اندازه، جنس، کشور سازنده و غیره تاکید کرد. البته باید به این موارد نیز اشاره کرد اما این ویژگی ها عامل اصلی خرید مشتری نیست. اگر می خواهید محصول خود را بفروشید:

به مشتری بگویید محصول شما چگونه بر زندگی آنها تأثیر مثبت خواهد گذاشت!

به آنها بگویید چگونه محصول شما زندگی آنها را بهتر می کند. باید به او بگویید که محصول شما چقدر حس خوبی به او می دهد.

در بالا اشاره کردم که خرید یک فرآیند احساسی است. مشتری محصول شما را به خاطر حال خوبش می خرد نه به خاطر جنس و اندازه یا چند دسی بل و چند هرتز!

همچنین می توانید مقاله نحوه داشتن صفحه محصول پرفروش را بخوانید تا به طور کامل نحوه نوشتن محتوای موثر را درک کنید.

نمونه ای از فروش احساسی

برند اپل نمونه بسیار خوبی برای این موضوع است. اپل یکی از گران ترین محصولات در زمینه خود را ارائه می دهد. اما دقت کرده اید که ۸۰ درصد کسانی که محصولات اپل در ایران دارند ممکن است با اندروید راحت تر باشند! اما برند اپل توانست این حس خوب را به زیبایی به کاربران خود منتقل کند.

اپل توانست این احساس را به شما منتقل کند که وقتی از آیفون استفاده می کنید، لوکس تر به نظر می رسید. این یک واقعیت است و این هنر شرکت اپل است که توانسته این خبر خوب را منتقل کند که 80 درصد از کسانی که آیفون جدید دریافت می کنند بلافاصله گوشی خود را تعویض می کنند. راستش را بخواهید، برای بسیاری از کاربران اپل، تغییرات کیفیت دوربین، پردازنده و… گوشی. مهم نیستند برای حس خوب خودشان 20 میلیون تومان بیشتر برای یک گوشی می دهند.

بنابراین شما به عنوان یک فروشنده باید بتوانید حس محصول را به مشتری خود منتقل کنید.

نتیجه:

اول، بیایید درک کنیم که مردم برای چیزی پول می پردازند زیرا احساس خوبی در آنها ایجاد می کند. هنگامی که این سوال مهم را درک کردید، باید از خود بپرسید که در توضیحات محصول خود چه چیزی باید بنویسید که این حس خوب را به کاربر وب سایت یا دنبال کننده اینستاگرام شما منتقل کند؟
اگر به این سوال پاسخ صحیح بدهید و بتوانید چنین مطالبی را در مورد محصولات خود بنویسید، صفحه محصول شما در وب سایت یا پست محصول شما در اینستاگرام یک صفحه محصول حرفه ای یا صفحه پرفروش در اینستاگرام خواهد بود.

با عضویت در خبرنامه ایمیل ما می توانید گامی موثر در رشد کسب و کار خود بردارید!

(avangpress_form id = “10026”)