استفاده از تگ ALT در سئو + نکات مهم برای بهینه سازی تگ ALT تصویر


تگ alt تصویر یا توضیحات alt نوعی از متن جایگزین است که برای توصیف تصاویر برای ربات گوگل استفاده می شود و تأثیر مستقیمی بر سئو داخلی دارد. در واقع، اگر بخواهیم آن را کمی تخصصی تر تعریف کنیم، تصویر alt یک ویژگی اضافه است HTML این کمک می کند که هر عکس دارای توضیحات و متن جایگزین باشد تا موتور جستجو بفهمد محتوای تصویر چیست.

در این مقاله از میزفا ابتدا به شما می گوییم که تگ alt تصویر چیست و در سئو چه کاربردی دارد، سپس 2 ابزار را معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید تصاویری که متن جایگزین ندارند را پیدا کنید، سپس خواهیم گفت. ویژگی های یک تگ alt خوب چیست و در نهایت ما همچنین نحوه نوشتن تگ alt را در وردپرس با ویرایشگرهای گوتنبرگ و کلاسیک یاد می گیریم.

عناوین پست

بررسی استفاده از تگ alt در سئو

موتور جستجوی گوگل و ربات ها نمی توانند عکس هایی را که در مقالات و صفحات سایت قرار می دهیم تفسیر کنند. اما از سوی دیگر، تصاویر نقش کلیدی در بازخورد کاربران نسبت به محتوای یک صفحه خاص دارند. استفاده از تگ alt روی تصویر این مشکل را برای ما حل می کند.

به طور دقیق تر، استفاده از تگ alt در سئو برای کمک به موتور جستجو برای درک موضوع عکسی است که ما ارسال کرده ایم. بنابراین وقتی خزنده‌های گوگل صفحه‌ای را در وب‌سایت ما می‌خزند، تگ alt تصویر به آن‌ها می‌گوید که چگونه تصویر را ایندکس کنند و چگونه آن را رتبه‌بندی کنند.

البته یکی دیگر از کاربردهای تگ alt کمک به مرورگرهایی است که قادر به خواندن و پردازش تصاویر نیستند، موضوع تصویر (همان متنی که به عنوان alt تصویر نوشتیم) را برای کاربر نمایش دهند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی سرعت اینترنت کم است، تصاویر صفحه برای شما بارگذاری نمی شوند. در این شرایط اگر تصویر دارای یک متن جایگزین یا تگ alt باشد، مرورگر آن متن را نمایش می دهد.

پیشنهاد میزفا برای مطالعه بیشتر: یک روش بهینه سازی سایت برای الگوریتم RankBrain گوگل

در مقدمه اشاره کردیم که استفاده از تگ alt در سئو بسیار مهم است و یکی از عواملی است که گوگل برای رتبه بندی صفحات در آن استفاده می کند. SERP تگ تصویر جایگزین در واقع زمینه و زمینه تصویر ما را نشان می دهد و همانطور که در بالا گفتیم به ربات ها کمک می کند تا تصویر را به درستی ایندکس کنند.

همچنین مهمترین کاربرد تگ alt در سئو و تولید محتوا، توصیف محتوای عکس برای کاربری است که به دلایلی او توانایی دیدن تصویر را ندارد. این بدان معناست که اگر از تگ alt بهینه شده برای تصاویر خود استفاده نکنید، تجربه کاربری ضعیفی برای این دسته از کاربران ایجاد خواهید کرد و این برای رتبه بندی گوگل اصلا خوب نیست. شما باید مطمئن شوید که تگ های alt را برای تمام تصاویر وب سایت خود نوشته اید و موتور جستجو می تواند همه آنها را ببیند.

پیشنهاد میزفا برای مطالعه بیشتر: چگونه در 5 دقیقه برای یک وب سایت مقاله بنویسیم

اما چگونه بفهمیم که تصاویر موجود در سایت دارای تگ alt هستند یا خیر؟ ما 2 روش را در نظر می گیریم. یکی برای بررسی صفحه به صفحه و دیگری برای بررسی تمام تصاویر موجود در سایت.

تصاویر جایگزین در یک صفحه را با افزونه SEO Meta با 1 کلیک بررسی کنید

ابتدا باید افزونه SEO Meta in 1 Click را در مرورگر کروم نصب کنیم. این افزونه برای بررسی فاکتورها در صفحه بسیار خوب و کاربردی است و توصیه می کنیم آن را نصب کنید.

سپس به صفحه ای می رویم که می خواهیم تگ alt تصاویر را بررسی کنیم و از نوار ابزار بالای صفحه روی آیکون افزونه کلیک کرده و سپس به تب Images می رویم. مانند آنچه در تصویر زیر نشان داده ایم.

با استفاده از ربات Mizfa Tools، تصاویر جایگزین در سراسر سایت را بررسی کنید

روش بعدی که برای بررسی تمام تصاویر موجود در سایت استفاده می شود، استفاده از ابزارهای سئو است که سایت را می خزند و تشخیص می دهد. در اینجا از ابزار سئوی ابزار میزفا به عنوان نمونه استفاده می کنیم که حاصل تلاش فرزندان خودمان است و بی تاثیر نمی ماند. 🙂

کافیست وارد Mizfa Tools شوید ابزار خزنده یک بار سایت را متوقف و عیب یابی کنید. علاوه بر لیست کامل خطاهای SEO در سایت شما، این ابزار تمام تصاویری را که تگ alt ندارند را پیدا می کند.

سپس با کلیک بر روی عبارت تصاویر بدون متن جایگزین لیست تمامی این تصاویر به همراه آدرس آنها به شما نشان داده می شود. می توانید همین الان در میزفا تولز ثبت نام کنید و مشکل سایت خود را برطرف کنید.

در زیر به نحوه نوشتن یک تگ alt خوب می پردازیم و سپس نحوه نوشتن تگ alt در وردپرس را به شما آموزش می دهیم.

ویژگی های یک تگ alt خوب چیست؟

  • متن جایگزین باید برای حداکثر تاثیر کوتاه باشد.
  • همچنین باید یک ارتباط موضوعی بین تگ alt و محتوای تصویر وجود داشته باشد. استفاده از کلمات کلیدی هنگام نوشتن تصاویر جایگزین نادرست است.
  • اگر تصویر واقعا مربوط به کلمات کلیدی است و قصد استفاده از کلمات کلیدی را داریم، بهتر است از کلمات کلیدی مورد نظر در همان صفحه استفاده کنیم.
  • ما نباید یک کلمه کلیدی را در چندین تگ alt مختلف در یک صفحه تکرار کنیم. زیرا منجر به پر کردن کلمات کلیدی می شود. این بدان معناست که گوگل با ما نخواهد آمد.
  • باید در نوشتن دقیق باشیم، این یعنی چه؟ این به این معنی است که محتوای این عکس را خیلی کوتاه و بدون زیاده‌روی توصیف کنید.
  • از عباراتی مانند “تصویر یک…” استفاده نکنید، این موارد اضافی را نیز پر می کند.

علاوه بر موارد فوق، بهتر است سرعت تصاویر را بهینه کنید. اگرچه این موضوع با تگ alt ارتباطی ندارد، اما تأثیر مستقیمی بر سئو و تجربه کاربر دارد. در مقاله بالا با نحوه بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت صفحه آشنا شدیم.

نحوه تنظیم تگ alt در وردپرس

برای نوشتن تگ alt در سایت های وردپرسی اگر از ویرایشگر گوتنبرگ در مقالات استفاده می کنید به سادگی و مطابق تصویر زیر می توانید این کار را انجام دهید.

هنگامی که عکس را آپلود کردید، روی آن کلیک کنید و متن جایگزین را در کادر “متن جایگزین” در نوار کناری سمت راست تایپ کنید.

اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید، پس از بارگذاری عکس مورد نظر، روی آن کلیک کنید و سپس در قسمت «متن جایگزین» در سمت چپ صفحه، تگ alt را بنویسید.

اگر با ویرایشگر کلاسیک کار می کنید و قبلاً تصویر را در صفحه قرار داده اید، می توانید با کلیک بر روی تصویر و سپس کلیک بر روی نماد مداد (ویرایش) وارد قسمت ویرایش تصویر شوید.

سپس در این قسمت در بالای صفحه و در قسمت “alt text” متن تگ alt را تایپ کنید.

پیشنهاد میزفا برای کسب اطلاعات بیشتر: چگونه تگ عنوان بنویسیم؟

نتیجه

به عنوان یک متخصص سئو، باید مطمئن شوید که وقتی عکسی را در سایت قرار می دهید، عادت دارید که یک تگ alt خوب و بهینه برای آن بنویسید. استفاده از تگ alt یکی از مواردی است که به ما اطمینان می دهد که وب سایت ما برای موتورهای جستجو بهینه شده است.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه بهینه سازی تگ alt تصویر خود نیاز دارید، سوال خود را در پایین همین صفحه مطرح کنید تا بتوانیم شما را بیشتر راهنمایی کنیم.