You are currently viewing استراتژی تقسیم بندی لیست ایمیل چیست و چگونه انجام می شود؟

استراتژی تقسیم بندی لیست ایمیل چیست و چگونه انجام می شود؟


هنگامی که یک کسب و کار کوچک یا فریلنسری دارید، ایمیل بهترین گزینه بازاریابی و تبلیغات است، البته تا زمانی که آن را به درستی انجام دهید. اما چگونه بازاریابی ایمیلی را به درستی انجام دهیم؟ استراتژی تقسیم بندی لیست ایمیل چیزی است که برای مدیریت درست کمپین های بازاریابی خود به آن نیاز دارید.

چرا ایمیل در دنیای پیامک و شبکه های اجتماعی وجود دارد و هنوز هم یکی از موثرترین روش های بازاریابی است؟ شواهد نشان می دهد که کسب و کارها به ازای هر 1 دلاری که در بازاریابی ایمیلی خرج می کنند به طور متوسط ​​36 دلار درآمد کسب می کنند.

“تقسیم بندی ایمیل” دقیقا چیست؟

ممکن است زمانی که در حال راه‌اندازی ابزارهای ایمیل مارکتینگ یا حتی در این وبلاگ بودید، با این اصطلاح برخورد کرده باشید، در حالی که سعی می‌کنید چگونه از فهرست ایمیل خود استفاده کنید. در واقع، تقسیم بندی ایمیل به معنای مرتب کردن لیست مشترکین خود در گروه های مختلف است. سپس می‌توانید پیام‌های بازاریابی خود را برای هر بخش تنظیم کنید، بنابراین مشتریان شما بیشتر به پیشنهادهایی که از شما دریافت می‌کنند عمل می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین کالاهای ورزشی دارید، می‌خواهید مشتریانی که فوتبال بازی می‌کنند ایمیل‌هایی برای خرید وسایل فوتبال شما دریافت کنند، در حالی که مشتریانی که پیاده روی می‌کنند ایمیل‌هایی درباره میله‌ها، چکمه‌ها و کوله‌پشتی‌ها دریافت می‌کنند.

ایمیل های خود را بخش بندی کنید

گزینه های زیادی برای تقسیم بندی لیست ایمیل شما وجود دارد! بسته به نوع مشتریانی که دارید، می توانید بر اساس موقعیت مکانی، جمعیت شناسی، نگرش ها و عادات یا اقداماتی که انجام داده اند، تقسیم بندی کنید.

جوردی ون رین، نابغه بازاریابی ایمیلی هلندی، این نمودار مفید را گردآوری کرده است که نشان می‌دهد برخی از رایج‌ترین روش‌ها برای مرتب‌سازی فهرست ایمیل بر اساس هر نوع تقسیم‌بندی برای هر کسب‌وکاری کار نمی‌کند، و ممکن است لازم باشد مدتی را صرف فکر کردن درباره نحوه اعمال تقسیم‌بندی در فهرست مشتریان خود کنید. بیایید کمی در مورد راه هایی فکر کنیم که مشاغل کوچک و فریلنسرها می توانند مشترکان خود را تقسیم بندی کنند. روشن می کند.

ارکان تفرقه

هر نوع تقسیم بندی برای هر کسب و کاری کار نمی کند و ممکن است لازم باشد مدتی را صرف فکر کردن در مورد نحوه اعمال تقسیم بندی در لیست مشتریان خود کنید.

بخش بندی ایمیل برای انواع مختلف کسب و کار

یک تجارت محلی، مانند پیمانکار محوطه سازی، نیازی به تقسیم بندی بر اساس کشور یا حتی شهر (جغرافیا) ندارد. اما تقسیم بندی رفتاری می تواند به آنها کمک کند تا ایمیل های تجاری و بازاریابی برای گروه های خاص ایجاد کنند.

از سوی دیگر، یک خرده‌فروش آنلاین کوچک می‌تواند مشتریانی را در همه جا داشته باشد. آنها ممکن است انتخاب کنند که تقسیمات جغرافیایی ایجاد کنند:

  • پیام‌های فصل خرید را به کشورهای مختلف، مانند شکرگزاری کانادا در مقابل شکرگزاری آمریکایی، اختصاص دهید.
  • سفارشی کردن محصولات برای مشتریان در مناطق روستایی (لباس کار، لباس در فضای باز) متفاوت از مشتریان در مناطق بزرگ شهری (لباس اداری، لباس رسمی).
  • ایمیل ها را به زبان های مختلف برای مشتریان در کشورها یا مناطق مختلف بومی سازی کنید.

در مورد بخش بندی ایمیل ها بر اساس جمعیت شناسی چطور؟ فرض کنید شما یک عکاس پرتره آزاد هستید. می توانید لیست ایمیل خود را به روش های زیر تقسیم بندی کنید:

  • مشتریان با کودکانی که ممکن است پرتره های خانوادگی سالانه بخواهند.
  • زوج هایی که نیاز به عکس نامزدی و سالگرد دارند.
  • مشتریان با درآمد بالاتری که ممکن است به بسته های آرایشی/استایلیست شخصی/عکاسی گران قیمت شما علاقه مند باشند.
  • خانواده هایی با درآمد متوسط ​​تر که ممکن است به دنبال بسته های عکس مقرون به صرفه باشند.

بخش بندی ایمیل یک رویکرد بسیار مفید برای مشاغل سبک زندگی مانند سالن های ماساژ، مراکز تناسب اندام، مربیان شخصی و برنامه ریزان سفر است. زیرا صاحبان این مشاغل می توانند از روانشناسی تقسیم بندی نیز استفاده کنند، مانند:

  • مشتریانی که به دنبال فعالیت های سلف سرویس هستند.
  • افرادی که به دنبال راه هایی برای بهبود سلامت خود هستند.
  • مشتریانی که نیاز به کاهش استرس دارند.
  • افرادی که اولویت بالایی برای سفرهای تفریحی دارند.

توجه داشته باشید که می توانید بیش از یک نوع تب داشته باشید.

به عنوان مثال، یک نویسنده محتوای آزاد می تواند فهرست خود را بر اساس کشور تقسیم کند تا بتواند محتوای تبلیغاتی تعطیلات محلی را به مشتریان در کشورهای مختلف ارائه دهد. آنها همچنین می توانند بر اساس قصد تقسیم بندی کنند، به طوری که مشتریانی که خواهان یک نویسنده وبلاگ هستند، یک نوع کمپین ایمیل را دریافت می کنند و شرکت هایی که می خواهند نویسنده ای برای ایجاد وبینارها ایمیل های متفاوتی دریافت کنند.

حالا چگونه می توانید لیست ایمیل خود را بخش بندی کنید؟

هنگامی که در مورد بخش های لیست خود تصمیم گرفتید، وقت آن است که به پلت فرم بازاریابی ایمیلی خود بروید و آن بخش ها را در جای خود قرار دهید.

شما معمولاً این کار را با ایجاد یک بخش سفارشی در داشبورد پلتفرم خود انجام خواهید داد. سپس می توانید به صورت دستی اعضای لیست موجود را به این بخش اضافه کنید یا می توانید تعیین کنید که اعضای لیست با برچسب های خاص به بخش اضافه شوند.

برای مثال، می‌توانید بر اساس تعداد دفعاتی که گیرندگان ایمیل‌های شما را باز می‌کنند، بخش‌هایی را در Constant Contact ایجاد کنید:

تماس مداوم

می‌توانید معیارهایی را انتخاب کنید که بخش‌های شما را مشخص می‌کند، پیام‌های شما چقدر خوانده می‌شوند، گیرندگان ایمیل شما در کجا زندگی می‌کنند، چقدر برای کسب و کار شما هزینه کرده‌اند. سپس می توانید برگه جدید خود را ذخیره و پیش نمایش کنید!

دفعه بعد که ایمیلی را برنامه ریزی می کنید، انتخاب می کنید که کدام بخش آن را دریافت کند. از آنجایی که این بخش قبل از ارسال ایمیل به طور خودکار به روز می شود، فقط به مشتریانی می رسد که در آن زمان معیارهای لیست را دارند.

نرخ تبدیل خود را از طریق تقسیم بندی پیگیری کنید

بخش های ایمیل دسترسی به مشتریان مناسب را با قانع کننده ترین پیام ها آسان می کند. آنها همچنین درک نحوه عملکرد بازاریابی ایمیلی شما را آسان می کنند. هنگامی که شروع به ارسال کمپین های ایمیل بخش بندی شده می کنید، می توانید ببینید که آیا آنها نسبت به کمپین های قدیمی و عمومی شما بهتر عمل می کنند یا خیر.

همچنین می‌توانید بخش‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا متوجه شوید کدام بخش‌ها احتمال بیشتری برای باز کردن پیام‌های شما دارند، احتمال تبدیل کدام بخش‌ها و ارزش آن‌ها بر اساس ایمیل‌های شما چقدر است. با گذشت زمان، می توانید بهترین مشتریان خود را از نظر وفاداری و درآمد شناسایی کنید و می توانید بخش ها و پیام های خود را برای نتایج بهتر اصلاح کنید.

منبع: hostgator