You are currently viewing ابزارهای جستجوگر بک لینک (راهنمای کامل)

ابزارهای جستجوگر بک لینک (راهنمای کامل)


ناگفته نماند که گوگل بیش از 200 فاکتور برای رتبه بندی سایت ها دارد که یکی از مهمترین آنها بک لینک ها در بخش سئوی خارجی است. امروزه با توجه به اینکه تقریباً تمامی حوزه ها در وب فارسی رقابتی شده اند، می توان گفت که وب سایت هایی که به لینک بیلدینگ توجهی ندارند، به خصوص اگر در حوزه های نسبتاً رقابتی کار کنند، به نتیجه خاصی نخواهند رسید. (بازخورد چیست؟)

به طور کلی می توان گفت در مورد دو سایتی که هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی مشابه یکدیگر هستند، سایتی با رتبه گوگل بهتر لینک های بیشتر و بهتری خواهد داشت.

بک لینک ها یک تأثیرگذار مهم در گوگل هستند و این واقعیت را نمی توان نادیده گرفت

اهمیت مراجع

بیایید نام بازخورد را به “توصیه” تغییر دهیم. در این صورت هر بک لینکی از یک سایت به سایت دیگر در واقع یک ارجاع از آن سایت به سایت شما خواهد بود. طبیعی است که ما در زندگی عادی به توصیه های افراد به خصوص افراد محترم نیز گوش می دهیم، بنابراین گوگل نیز به توصیه های سایر سایت ها به ویژه سایت های معتبر گوش خواهد داد.

بنابراین، به اندازه ای که سایت شما توسط سایت های دیگر و قابل اعتماد توصیه و لینک شود، می تواند بر رتبه سایت شما در نتایج گوگل تاثیر بگذارد.

کیفیت یا کمیت؟

وقتی صحبت از ساخت بک لینک می شود، با یک سوال اساسی روبرو هستیم. از یک طرف سایت هایی را می بینیم که هزاران لینک دارند و رتبه خوبی دارند و از طرف دیگر سایت هایی را می بینیم که لینک کمتری دارند و رتبه هم دارند. حال سوال اینجاست که آیا تعداد بک لینک ها در لینک بیلدینگ مهم است یا کیفیت بک لینک های یک سایت؟

شاید پاسخ برخی از کارشناسان سئو به این سوال کیفیت باشد، اما پاسخ من کمی متفاوت است. پاسخ من به این سوال هر دو است.

به نظر من یک وب سایت در فضای رقابتی امروزی باید لینک های باکیفیت داشته باشد و سعی کند تعداد لینک ها را افزایش دهد.

در اینجا منظور من تعداد بک لینک ها، تعداد دامنه های ارجاع دهنده به یک سایت است.

البته کیفیت نقش مهمی دارد و همیشه باید سعی کنیم از سایت های باکیفیت لینک یا بک لینک بخریم، اما باید سعی کنیم تعداد سایت هایی که البته به ما بک لینک می دهند را نیز افزایش دهیم. باید مراقب بود که این افزایش تعداد سایت های اسپم یا سایت هایی با موضوعات خاص و غیراخلاقی وجود نداشته باشد. همچنین باید به وجود بک لینک های قابل توجه در بک لینک های خود از سایت هایی که در منطقه کاری سایت ما هستند توجه کنیم.

از کجا می توان تعداد بک لینک های یک سایت را بررسی کرد

بارها با چنین سوالاتی از سوی مشتریان مواجه می شویم که چگونه از تعداد بک لینک های سایت مطلع شویم؟

نکته مهم: هیچ ابزاری وجود ندارد که تمام بک لینک های یک سایت را نشان دهد

ابتدا می خواهم به این نکته توجه داشته باشید که اگرچه ابزارهای مختلفی برای شناسایی بک لینک ها وجود دارد، اما هیچ ابزاری وجود ندارد که بتواند تعداد دقیق و کامل بک لینک های یک سایت را به ما نشان دهد. در زیر تفاوت تعداد این بک لینک ها توسط ابزارهای مختلف را مشاهده خواهید کرد.

ابزاری برای بررسی تعداد بک لینک ها در سایت

در اینجا من این موضوع را به دو بخش تقسیم می کنم. قسمت اول حالتی است که می خواهیم تعداد بک لینک های سایت خودمان را بررسی کنیم و قسمت دوم حالتی است که می خواهیم تعداد بک لینک های هر سایتی مانند سایت رقیب را بررسی کنیم.

روش های بررسی تعداد بک لینک ها در سایت خودمان

اگر بخواهیم بک لینک های سایت خودمان را بررسی کنیم، می توانیم از ابزارهایی که کنسول ها در تست ما قرار داده اند استفاده کنیم.

ابزارهای وب مستر ahrefs

ahrefs یکی از معروف ترین ابزارها در دنیای سئو است. یکی از ویژگی های این ابزار داشتن ابزارهای وب مستر است که هر مدیر سایتی با آن می تواند سایت خود را به صورت رایگان ثبت کند.

برای ثبت سایت در ahrefs webmaster tools پس از ثبت نام در قسمت داشبورد پروژه تعریف کرده و دامنه خود را تایید کنید.

این ابزار سپس اطلاعات سئو سایت شما را ارائه می دهد که یکی از آنها گزارش آمار و بک لینک است.

در تصویر زیر قسمت بررسی لینک سایت رایا تاشا را مشاهده می کنید:

این تصویر نشان می دهد که سایت رایا تاشا دارای 369 دامنه ارجاع دهنده و 610 هزار بک لینک است.

حال اگر به قسمت بک لینک های این ابزار بروید، می توانید سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند را نیز مشاهده کنید. تصویر زیر این بخش را برای سایت رایا ته نشان می دهد:

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل این احتمالا حرفه ای ترین ابزار سئو رایگان موجود برای همه سایت ها است. برای بررسی بک لینک های سایت خود می توانید به قسمت لینک ها در کنسول جستجوی گوگل بروید.

در تصویر زیر کنسول گوگل تعداد 793 هزار بک لینک سایت رایا ته را نشان می دهد:

ابزارهایی برای بررسی تعداد بک لینک ها برای هر سایت

در این بخش ابزارهایی ارائه می شود که می توانید از آنها برای بررسی بک لینک های هر سایتی استفاده کنید. در نسخه رایگان برخی از این ابزارها فقط می توانید تعداد بک لینک های سایت ها را ببینید اما در نسخه های پولی این ابزارها می توانید بک لینک ها را آنالیز کنید و معمولا از یکی دو مورد از این ابزارها در سئو رقیب استفاده می شود. تجزیه و تحلیل برای بررسی مجدد پیوندها

ابزار ahrefs

در بالا در مورد ابزارهای وب مستر ahrefs توضیح دادم. اما در Webmaster Tools فقط می توانید سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. اگر این لینک را در سایت ahrefs وارد کنید، می توانید تعداد بک لینک هر سایت را به صورت رایگان مشاهده کنید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، این ابزار تعداد 48 هزار رفرال و 2984 دامنه ارجاع دهنده را برای سایت اتاق نشان می دهد.

مشاهده تعداد بک لینک همانطور که در بالا ذکر شد در این ابزار رایگان است، اما اگر می خواهید بک لینک های رقبای خود را ببینید و آنالیز کنید، باید اشتراک ماهانه ابزار ahrefs را خریداری کنید.

ابزار moz

Moz یکی از محبوب ترین ابزارهای سئو است. تخصص Moz آنالیز بک لینک است. ابزار Maz کار شما را آسان کرده است زیرا با افزونه کروم می توانید به راحتی تعداد بک لینک ها را در صفحات سایت مشاهده کنید. می توانید افزونه کروم Moz Bar را نصب کنید. پس از نصب Maz Bar کافی است یک حساب کاربری رایگان در سایت Moz ایجاد کنید و سپس مانند تصویر زیر می توانید تعداد لینک های آن سایت یا صفحه را در بالای هر سایت مشاهده کنید.

در تصویر زیر برای سایت rayatarh این عدد 235 هزار است.

همچنین با نصب افزونه Maze می توانید تعداد بک لینک ها را در صفحه نتایج گوگل مشاهده کنید.

اگر می خواهید بک لینک های رقبای خود را آنالیز کنید، باید اشتراک ماهانه سایت moz داشته باشید که در این صورت به گزینه های تحلیل بک لینک بیشتری دسترسی دارید.

ubersiggest ابزار

ubersiggest یک ابزار SEO است که متعلق به نیل پاتل، یکی از برجسته ترین چهره های سئو در جهان است. همچنین می توانید با ابزار Ubersearch تعداد بک لینک ها را در هر سایتی به صورت رایگان مشاهده کنید. همچنین در نسخه رایگان این ابزار می توانید تعداد محدودی ارجاع از سایت های رقیب را مشاهده کنید، اما برای مشاهده و تجزیه و تحلیل کامل ارجاع ها نیاز به خرید اشتراک ماهانه دارید.

ابزار ubersuggest تعداد ارجاع 244k و تعداد دامنه ارجاع دهنده 596 را برای سایت رایا تازه نشان می دهد. (طبق آمار نشان داده شده، ظاهرا این ابزار اطلاعات بک لینک لازم را از moz tool API دریافت می کند)

ابزار semrush

ابزار semrush را شاید باید غول ابزارهای سئو دانست. یکی از حرفه ای ترین ابزارهای سئو که تقریبا هیچ سئویی در دنیا وجود ندارد که این ابزار را نشناسد. semrush احتمالاً پرکاربردترین ابزار SEO است که گزینه های مختلفی از تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی گرفته تا تجزیه و تحلیل بک لینک را در اختیار شما قرار می دهد. این یک ابزار پولی است و برای مشاهده و تجزیه و تحلیل بک لینک سایت ها باید یک اشتراک ماهانه خریداری کنید.

semrush تعداد بک لینک های سایت رایا ته را حدود 29 هزار بک لینک و تعداد دامنه های ارجاع دهنده را 510 نشان می دهد.

از اطلاعات بالا می توان نتیجه گرفت که هیچ ابزاری برای تعیین تعداد دقیق بک لینک های یک سایت وجود ندارد. در مثال های بالا مشاهده می کنید که برای سایت رایا ته کنسول گوگل 793 هزار مرجع را نشان می دهد در حالی که ابزار arefs عدد 610 هزار، ابزار moz عدد 244 هزار و ابزار semrush عددی را نشان می دهد. از 29 هزار مرجع.

با این حال، اگر می خواهید بک لینک های رقبای خود را بررسی و آنالیز کنید، پیشنهاد می کنیم از ابزارهای تحلیل بک لینک مانند moz یا ahrefs استفاده کنید. همچنین سایت هایی در ایران وجود دارند که اکانت های اشتراک برخی از ابزارهای سئو را به فروش می رسانند که می توانید اشتراک ماهانه برخی از ابزارها را با قیمت پایین دریافت کنید.

اگر شما هم بک لینک های سایت یا رقبای خود را به روش دیگری بررسی می کنید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

با عضویت در خبرنامه ایمیل ما می توانید گامی موثر در رشد کسب و کار خود بردارید!

(avangpress_form id = “10026”)

برچسب: