You are currently viewing ابزارهای بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل؛ چگونه موقعیت وب سایت را بررسی کنیم؟

ابزارهای بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل؛ چگونه موقعیت وب سایت را بررسی کنیم؟


بارگذاری…

آیا شما صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید؟ و یا اینکه یک وبلاگ دارید؟ فرقی نمی کند شما چه نوع وب سایتی را اداره می کنید، در هر صورت اگر می خواهید موقعیت یا جایگاه وب سایت خود را در گوگل پیدا کنید این مطلب را از دست ندهید. با ما همراه باشید تا شما را با نحوه بررسی جایگاه وب سایت در گوگل آشنا کنیم. 

چگونه جایگاه وب سایت را بررسی کنیم؟

به طور کلی، هر چه جایگاه سایت شما در نتایج جستجوگر گوگل بالاتر باشد، قطعاً کاربران بیشتری شما را مشاهده و به سایت شما وارد می شوند که این موضوع علاوه بر افزایش ترافیک ارگانیک، باعث افزایش نرخ فروش شما هم می شود. بررسی موقعیت سایت در گوگل نیز برای خود سئو بسیار مهم است. تجزیه و تحلیل تغییرات در رتبه بندی به شما این امکان را می دهد در مورد کارایی لینک های ساخته شده و کلمات کلیدی انتخاب شده اطلاعات کسب کنید.

عوامل زیادی مانند: انتخاب کلمات کلیدی مناسب، محتوای باکیفیت و… وجود دارد که می تواند بر رتبه سایت شما در گوگل تأثیر گذار باشد. همچنین بررسی موقعیت سایت در گوگل به شما این امکان را می دهد ارزیابی کنید که آیا فعالیت های شما به خوبی انجام می شود و سود قابل توجهی برای شما به ارمغان می آورد یا خیر؟ برای انجام اینکار ابزارهای مختلفی ارائه شده است که به شما کمک می کنند به سادگی جایگاه وب سایت خود را در گوگل مشاهده کنید. با ما همراه باشید تا شما را با ابزارهای بررسی جایگاه وب سایت در گوگل آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: مهم ترین فاکتورهای رنکینگ گوگل برای سئو در رتبه دادن به سایت

ابزارهای بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل ؟

ابزارهای اختصاصی مختلفی وجود دارند که داده ها را ارائه می دهد و به وضوح نشان می دهد که وب سایت شما در یک روز خاص در گذشته برای یک کلمه کلیدی خاص چه رتبه ای داشته است. در زیر می‌توانید فهرستی از ابزارهای آنلاین ویژه را مشاهده کنید که کارکردن با هریک از آنها بسیار ساده می باشد.

1- ابزار گوگل سرچ کنسول

یکی از بهترین ابزارهایی که می توانید به کمک آن موقعیت وب سایت خود را در گوگل مشاهده کنید، استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول می باشد. برای انجام اینکار، در ابتدا وارد حساب کاربری خود در گوگل کنسول شوید و سپس از سمت چپ صفحه روی تب “Performance” کلیک کنید. سپس، محدوده زمانی مورد دلخواه خود را انتخاب کنید. بعد از آن نموداری را مشاهده خواهید کرد که تعداد کل کلیک‌ها، نمایش‌ها، میانگین CTR و موقعیت شما را در دوره انتخابی نشان می‌ دهد.

جدای از آن، شما همچنین می توانید نسبت به بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل با این ابزار اقدام کنید. با کمک آنها می توانید استراتژی مناسبی را طراحی کنید که به شما ابن امکان را می دهد از پتانسیل آنها به طور کامل بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: نحوه رفع خطای آپلود تصویر HTTP در وردپرس؛ 7 روش حل مشکل آپلود نشدن عکس

2- ابزار SEMrush

SEMrush یک ابزار پولی بسیار مفید و محبوب است که می تواند به شما کمک کند تا بینش ارزشمندی در مورد فرآیند سئو سایت خود به دست آورید. با استفاده از آن، می توانید رقبای اصلی خود را کشف کنید، از کلمات کلیدی یا محتوای آنها الهام بگیرید و به سرعت زمینه های بهبود را تعیین کنید. برای بررسی بررسی موقعیت سایت در گوگل  به کمک ابزار SEMrush، در ابتدا وارد حساب خود شوید و سپس از سمت چپ صفحه روی گزینه “Organic Research” کلیک نمائید. حال روی برگه تحقیقات ارگانیک در سمت چپ کلیک کنید. سپس URL خود را در نوار جستجو وارد کنید:

سپس تب Positions را انتخاب کنید و بعد از آن لیستی از کلمات کلیدی و موقعیت‌ آنها را مشاهده خواهید کرد که وب سایت شما برای آنها نمایش داده می ‌شود.

همچنین علاوه بر آن می توانید زیر دامنه ها، صفحات و رقبا را نیز تجزیه و تحلیل کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای کاربردی سئو؛ معرفی 8 ابزار پرکاربرد بهینه سازی سایت برای گوگل

3- ابزار Ahrefs

ابزار Ahrefs یکی دیگر از بهترین ابزارها برای بررسی جایگاه وب سایت در گوگل می باشد که می تواند به شما کمک کند موقعیت وب سایت خود را در گوگل بررسی کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا بک لینک های خود، لینک های خروجی و موارد دیگر را مشاهده کنید. برای استفاده از آن، بعد از ورود به حساب کاربری، از سمت چپ روی گزینه “Organic keywords” کلیک کنید. سپس URL خود را در نوار جستجو در بالای صفحه وارد نمائید:

بیشتر بخوانید: ابزارهای تست ریسپانسیو سایت وردپرس؛ 8 ابزار تست Responsive وبسایت

سپس این ابزار جایگاه کلمات کلیدی در گوگل را همراه با حجم، دشواری، CPC  و ترافیک آنها به شما نشان می دهد. علاوه بر این، پس از کلیک بر روی یک کلمه کلیدی خاص، ابزار اصطلاحات و ایده‌های سوالی را به شما نشان می‌ دهد که می‌توانید در هنگام طراحی استراتژی محتوای خود از این عبارات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه جلوگیری از Hotlinking در تصاویر وردپرس

4- ابزار SERPWatcher

ابزار SERPWatcher یکی دیگر از ابزارهای بررسی موقعیت سایت در گوگل می باشد که به صورت پولی ارائه شده است. بعد از ورود به این ابزار، در اینجا می توانید با انتخاب ابزار سئو از منوی بالای صفحه و کلیک روی گزینه SERP Checker، موقعیت های سایت خود را در گوگل بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه ها و قالب های استخدام و کاریابی برای وردپرس

5- ابزار RankWatch

ابزار بررسی جایگاه وب سایت در گوگل RankWatch، پارامترهای مختلفی را برای بررسی سایت در اختیار شما قرار می دهد. برای دسترسی به داده های مورد نیاز، در ابتدا وارد حساب خود شوید و سپس از منو گزینه “Resources & Free tools” را انتخاب نمائید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، این ابزار محتوای با کیفیت زیادی را ارائه می دهد که برای شما این امکان را فراهم می کند تا دانش سئو خود را گسترش دهید.

سپس، URL  وب سایت خود را وارد کنید و سپس گزینه تجزیه و تحلیل را بزنید.

بیشتر بخوانید: روش های بهینه سازی و افزایش سئو و رتبه ی سایت وردپرس

سپس گزارش های مفیدی در خصوص موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • سئو
  • سازگاری با موبایل
  • سرعت
  • امنیت
  • تعداد بازدید کنندگان
  • و…

در اینجا، در بخش بازدیدکنندگان، نرخ پرش، رتبه جهانی و کشوری و همچنین برآوردگر ترافیک خود را مشاهده خواهید کرد.

با توجه به اینکه این یک ابزار رایگان می باشد، قطعاً ارزش استفاده از آن را دارد تا بتوانید موقعیت وب سایت خود را در گوگل بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: 10 مرحله برای حذف ویروس‌ ها و بدافزارها از سایت وردپرس

6- ابزار SearchMetrics

اگرچه این ابزار پولی است، اما قابلیت های ساده و اساسی را به صورت رایگان ارائه می دهد. برای دسترسی به این قابلیت ها، در ابتدا وارد وب سایت SearchMetrics شوید و سپس URL خود را وارد کنید تا ابزار تجزیه و تحلیل سایت شما را شروع کند.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ؛ 12 ابزار مهم و رایج بازاریابی دیجیتال و مارکترها

جمع بندی: چگونه موقعیت وب سایت را بررسی کنیم؟

ممکن است تعجب کنید که آیا می توان موقعیت سایت خود را به صورت دستی در گوگل بررسی کرد یا خیر؟ اما این واقعیت دارد که شما می توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین تا حدودی جایگاه سایت خود را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید. ما در این مطلب 6 مورد از ابزارهای بررسی جایگاه وب سایت در گوگل را به شما معرفی کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

منبع: delante