You are currently viewing آموزش ویدیویی سئو دسته بندی فروشگاه اینترنتی

آموزش ویدیویی سئو دسته بندی فروشگاه اینترنتی


هر سایتی بسته به نوع خدماتی که ارائه می دهد چندین صفحه مهم دارد. در فروشگاه های اینترنتی صفحات دسته بندی بسیار مهم هستند و مدیران این سایت ها باید تلاش زیادی کنند دسته بندی سئو فروشگاه اینترنتی این کار را خودتان انجام دهید البته متأسفانه بارها مشاهده کرده ایم که مدیران فروشگاه ها از این مشکل آگاهی ندارند و توجه خاصی به دسته بندی ها ندارند و به همین دلیل این صفحات در ساده ترین شکل خود بدون هیچ بهینه سازی هستند.

در این پست در یک ویدیوی کوتاه اما جامع به طور کامل به شما آموزش می دهم که سئو در صفحات دسته بندی فروشگاه اینترنتی چگونه باید باشد و چه نکاتی را در این صفحات باید رعایت کنید.

در حالت عادی و بدون سئو، در فروشگاه اینترنتی که توسط وردپرس اداره می شود، صفحه دسته بندی مطابق شکل زیر است.

یک صفحه ساده که عنوان آن فقط شامل عبارت دسته بندی است، به عنوان مثال «گردنبند» و سپس فهرستی از چندین محصول در آن دسته.

اما این صفحه دسته بندی ساده شانس بسیار کمی برای برنده شدن در رقابت رتبه بندی با سایت های دیگر خواهد داشت. بنابراین، اگر صفحات دسته بندی فروشگاه اینترنتی شما به این صورت است، باید سئو را برای صفحات دسته بندی پیاده سازی کنید. فرقی نمی کند که قصد بهینه سازی یک فروشگاه وردپرس را دارید یا فروشگاه ساز دیگری، باید نکات ذکر شده در این پست را برای صفحات دسته بندی هر فروشگاه ساز رعایت کنید.

مراحل سئو صفحه دسته بندی فروشگاه اینترنتی

اساساً صفحه دسته بندی چندین بخش دارد. حال برای بهینه سازی این صفحه نیاز به ویرایش قطعات و همچنین اضافه کردن قطعات به آن داریم.

عنوان دسته

اولین و مهمترین نکته در بحث سئوی داخلی یک صفحه، عنوان آن صفحه است. در صفحات دسته بندی هم همینطور است و هر صفحه باید عنوان بهینه خود را داشته باشد. در حالت عادی و بدون بهینه سازی، عنوان صفحه دسته بندی در ووکامرس معمولاً مانند «بایگانی گردنبند – نام فروشگاه» است. اما می دانیم که این عنوان نه برای گوگل و نه برای کاربر بهینه نیست.

برای ویرایش عنوان صفحه دسته بندی در سایت های وردپرسی، ابتدا روی لینک “ویرایش دسته بندی” در بالای صفحه دسته در تب نوار مدیریت کلیک کنید تا صفحه ویرایش دسته باز شود.

پیشنهاد می کنم حتما از یک افزونه SEO مانند Yoast یا RankMeth استفاده کنید.

اگر از افزونه سئو استفاده می کنید، در پایین صفحه می توانید عنوان را ویرایش کرده و عنوان سئو بنویسید.

برای داشتن عنوان جذاب تری می توانید از عباراتی مانند قیمت روز، لیست قیمت، تخفیف و اصطلاحات مشابه در این قسمت استفاده کنید.

استفاده از این عبارات کاربران را در نتایج جستجو تشویق می کند تا روی نتیجه سایت شما کلیک کنند.

به عنوان مثال برای دسته بندی گردنبندهای زنانه، عنوان سئو را به این صورت می نویسیم: “قیمت گردنبند زنانه با تخفیف | “دارا گالری” (گالری دارا نام این فروشگاه است)

بهترین تعداد کاراکتر برای عنوان حدود 50 کاراکتر است.

توضیحات متا

پس از بهینه سازی عنوان، به قسمت متای توضیحات دسته می رسیم.

این توضیحات تحت عنوان شما در نتایج گوگل برای کاربر ظاهر می شود. بنابراین بهتر است در اینجا جملاتی بنویسید که کاربر را تشویق کند روی نتیجه شما کلیک کند.

پیشنهاد می شود برای توضیحات متا حدود سه جمله بنویسید که توضیحی برای این دسته است. به عنوان مثال، در مثال قبلی، در قسمت گردنبندهای زنانه، توضیحات متا را مانند زیر می نویسم:

توضیحات متا چیست؟ نکات مهم برای نوشتن توضیحات متا خوب

نکته مهم در مورد متا قسمت توضیحات این است که در اکثر موارد گوگل این قسمت از مقاله شما را نمی خواند و به طور خودکار بخشی از متن را بر اساس عبارتی که کاربر جستجو کرده است در صفحه نمایش می دهد.

پس اگر متای گوگل توضیحاتی که خودتان نوشته اید را نشان نمی دهد، نگران نباشید و مشکلی در سئو وجود ندارد.

تعداد محصولات در صفحه دسته بندی فروشگاه

تعداد محصولات در صفحه دسته‌بندی شاید بیشتر یک مشکل تجربه کاربر باشد. تعداد کمی از محصولات، به عنوان مثال 10 محصول، برای کاربرانی که می خواهند محصولات بیشتری را ببینند خوشایند نخواهد بود زیرا باید سریعتر به صفحات دیگر بروند و تعداد زیاد آنها می تواند باعث سردرگمی کاربران در هنگام انتخاب شود. پیشنهاد می کنیم تعداد محصولات را در صفحه دسته بندی بین 25 تا 36 محصول قرار دهید.

البته می توانید با اسکرول کاربر به پایین، از اسکرول بی نهایت نیز برای افزودن محصولات جدید استفاده کنید، اما پیشنهاد ما همین تعداد محصول و صفحه دسته بندی است.

توضیحات دسته

این بخش یکی از مهم ترین بخش ها در دسته سئو فروشگاه اینترنتی است. زیرا بسیاری از مدیران فروشگاه ها به آن توجه نمی کنند و صفحات دسته بندی را بدون توضیح رها می کنند، برای اینکه هر صفحه ای در گوگل رتبه بندی شود باید محتوای مرتبط و مرتبط داشته باشد. صفحات دسته بندی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تمامی صفحات دسته بندی در سایت شما باید دارای بخش توضیحات باشند. این توضیحات می تواند بیشتر در مورد نوع محصولات، انواع این محصول، راهنمای خرید و … باشد.

این توضیحات را می توانید در صفحه ویرایش دسته بندی و در قسمت توضیحات بنویسید.

توجه داشته باشید که در اکثر قالب های وردپرس و ووکامرس، این توضیحات در بالای لیست محصولات ظاهر می شوند. یعنی ابتدا قسمت توضیحات و سپس محصولات این دسته نمایش داده می شود. به شرح زیر است:

این هم از نظر ساختاری و هم از نظر تجربه کاربری درست نیست. زیرا در صورت طولانی بودن توضیحات کاربر برای دیدن محصولات باید صفحه را اسکرول کند. در نظر داشته باشید که کاربری که وارد صفحه دسته بندی شده قصد خرید دارد، بنابراین باید در اسرع وقت محصولات را به آنها نشان دهیم.

بنابراین اگر پس از افزودن توضیحات مشاهده کردید که توضیحات در بالای محصولات نمایش داده شده است، از طراح پوسته وردپرس خود بخواهید که این توضیحات را به پایین محصولات منتقل کند.

البته یک کد کاربردی نیز برای این کار وجود دارد که با افزودن آن به برخی از قالب ها، توضیحات دسته به لیست محصولات منتقل می شود:

این کد باید به فایل functions.php در پوشه قالب اضافه شود.

add_action('woocommerce_archive_description', 'custom_archive_description', 2 );
function custom_archive_description(){
if( is_product_category() ) :
remove_action('woocommerce_archive_description', 'woocommerce_taxonomy_archive_description', 10 );
add_action( 'woocommerce_after_main_content', 'woocommerce_taxonomy_archive_description', 5 );
endif;
}

یک صفحه محصول حرفه ای و پرفروش در یک فروشگاه اینترنتی چگونه باید باشد؟

تگ H1

به عنوان آخرین نکته، توجه کنید که آیا صفحه دسته دارای تگ H1 به عنوان مهمترین تگ است یا خیر. برای این کار می توانید ابتدا کدهای صفحه دسته بندی را با فشار دادن کلیدهای کنترل و u روی صفحه کلید خود باز کنید، سپس کلمه h1 را در آن صفحه جستجو کنید و مطمئن شوید که عنوان دسته در داخل تگ H1 قرار دارد. اگر نه، همچنان می توانید یک H1 مناسب برای صفحه در قسمت توضیحات بنویسید یا از طراح قالب بخواهید عنوان صفحه را در تگ H1 قرار دهد.

خب، بهینه سازی صفحه دسته بندی فروشگاه ما کامل شد.

نتیجه:

بهینه سازی صفحات دسته بندی یک فروشگاه اینترنتی کار سختی نیست، اما مشکل مهم این است که بسیاری از مدیران فروشگاه ها اهمیت این صفحه را نمی دانند. با رعایت نکات ذکر شده در این پست، می توانید تمام صفحات دسته بندی فروشگاه خود را بهینه کنید تا بتوانید لیست های هدفمند آن صفحات را از گوگل دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه ایمیل ما می توانید گامی موثر در رشد کسب و کار خود بردارید!

(avangpress_form id = “10026”)