You are currently viewing آموزش افزونه Booknetic؛ تنظیمات، نصب و کار با افزونه بوکنتیک برای رزرو و نوبت دهی

آموزش افزونه Booknetic؛ تنظیمات، نصب و کار با افزونه بوکنتیک برای رزرو و نوبت دهی


بارگذاری…

اگر قصد دارید یک وب‌سایت رزرو و نوبت دهی برای کلاس های آموزشی، پزشکان، آرایشگاه، وکلا و… راه‌اندازی کنید که کاربران بتوانند برای دریافت خدمات از شما ابتدا نوبت رزرو کنند، به افزونه Booknetic نیاز خواهید داشت. این افزونه که جزو بهترین افزونه برنامه ریزی قرار ملاقات برای وردپرس است، امکان سفارشی‌سازی و اتوماسیون رزرو آنلاین رابرای شما فراهم می‌کند. این پلاگین دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌هاست که به طور خاص برای خدمات رزرو و قرار ملاقات طراحی شده است. این قابلیت‌ها هم برای مشتریان یا بازدیدکنندگان و هم برای صاحبان وب‌سایت مفید است. Booknetic دسترسی آسان به گزینه‌های قرار ملاقات را برای مشتریان شما با سیستم‌های اتوماسیون رزرو فراهم می‌کند و گزارش‌هایی از قرار ملاقات‌ها را از خدمات رزرو ارائه می‌دهد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با آموزش افزونه Booknetic آشنا کنیم.

معرفی افزونه بوکنتیک Booknetic

قبل از اینکه بخواهیم شما را با آموزش کار با افزونه بوکنتیک در وردپرس آشنا کنیم، بهتر است با قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پلاگین بیشتر آشنا شوید.

اگر کسب‌‌وکاری را اداره می‌کنید که نیاز به قرار ملاقات و رزرو دارد، وردپرس این امکان را به شما می‌دهد تا بدون نیاز به برنامه و تنها با نصب یک افزونه این قابلیت را به سایت خود اضافه کنید. افزونه‌‌ای که ما در این مطلب قصد داریم به شما عزیزان معرفی کنیم، افزونه بوکنتیک یا همان Booknetic است. در واقع این یک افزونه رزرو قرار ملاقات با ویژگی‌های پیشرفته است که برای مشاغل مختلف از جمله زیبایی، پزشکی، تناسب اندام، حقوق، آموزش و بسیاری موارد دیگر مناسب است.

این افزونه دارای رابط کاربری کشیدن و رها کردن است که با استفاده از آن می‌توانید پنل رزور خود را سفارشی کنید، مراحل را اضافه و یا حذف کنید و در نهایت سیستم نوبت‌دهی خود را ایجاد کنید. همچنین این افزونه دارای بخش‌های جداگانه برای کارکنان، مشتریان، قرار ملاقات‌ها و مکان‌ها است. با استفاده از پانل گزارش، می‌توانید اطلاعاتی در مورد آمار کسب‌وکار خود دریافت کنید، بیشترین درآمد، کارمندان و خدمات را مشاهده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

ویژگی‌های افزونه Booknetic

  • ویجت رزرو کاملا قابل تنظیم: شما میتوانید ویجت نوبت‌دهی وردپرس خود را با فرم‌ساز، ظاهر و فرم‌های رزرو از پیش انتخاب شده سفارشی کنید.
  • طراحی ریسپانسیو: افزونه رزرو قرار ملاقات Booknetic برای هر اندازه صفحه و مرورگری طراحی شده است، بنابراین کاربران در هر دستگاهی می‌توانند بدون مشکل یک نوبت دریافت کنند.
  • مدیریت گردش کار: شما می‌توانید از پنل افزونه گردش کار خود را مشاهده کنید.
  • فرم‌های سفارشی: آپلود فایل‌ها، چک باکس‌ها، زمان‌ها، حساب‌های شبکه‌های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر را برای سفارشی کردن قسمت جلویی پانل رزرو خود اضافه کنید.
  • پنل مشتری حرفه‌ای: پنل مشتریان بسیار حرفه‌ای است و آنها می‌توانند با مراجعه به آن پروفایل خود را طراحی کنند و قرار ملاقات‌ها را مشاهده و ویرایش کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش روش های مقابله با حملات SQL Injection 

آموزش کار با افزونه بوکنتیک در وردپرس

تا اینجای مطلب شما را با افزونه بوکنتیک و همچنین ویژگی‌ها و قابلیت‌های فوق‌العاده آن آشنا کردیم، حال در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با نحوه کار با افزونه Booknetic آشنا کنیم.

1- آموزش نصب افزونه بوکنتیک

در اولین قدم شما باید این افزونه را خریداری و در سایت خود نصب کنید. پس از دانلود افزونه، وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “افزونه‌ها” روی گزینه “افزودن” کلیک کنید. سپس از بالای صفحه روی دکمه “بارگذاری افزونه” کلیک کنید. حال باید فایل زیپ پلاگین را آپلود و در نهایت در سایت خود نصب و فعال کنید. اکنون باید تنظیمات اولیه و راه اندازی افزونه Booknetic را انجام دهید.

همچنین اگر با طریقه نصب افزونه آشنایی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنم که مطلب “چگونه در وردپرس افزونه اضافه کنیم؟ راه های نصب پلاگین در وردپرس” را مشاهده کنید.

2- آموزش تنظیمات افزونه Booknetic

پس از اینکه افزونه در سایت شما فعال شد، یک بخش تنظیمات جدید به نام Booknetic در نوار پیشخوان وردپرس شما اضافه می شود که با کلیک روی آن می‌توانید افزونه را پیکربندی کنید. در ادامه شما را با مهم‌ترین قسمت‌های این افزونه آشنا می‌کنیم.

– ویجت رزرو پیشرفته

یکی از ویژگی‌های برجسته افزونه رزرو قرار ملاقات Booknetic ویجت رزرو کاملاً قابل تنظیم آن است. شما می‌توانید گزینه‌های رزرو را برای مشتریان خود اضافه، حذف و یا تغییر دهید. همچنین این ویجت داخلی به شما کمک می‌کند تا پنل رزرو جلویی را که کاربرانتان مشاهده می‌کنند را به دلخواه خود سفارشی کنید.

ابتدا، می‌توانید مراحل رزروی را که در قسمت جلویی نمایش می‌دهید پنهان، اضافه یا مرتب کنید. سپس می‌توانید این مراحل را با کلیک کردن بر روی دکمه موجود نمایش یا پنهان کنید.

علاوه بر این، می‌توانید ترتیب مراحل را به سادگی با کشیدن و رها کردن آنها دوباره مرتب کنید. کافیست نشانگر ماوس را روی سه خط افقی مراحل ببرید و نگه دارید و آن را به ترتیبی که می‌خواهید بچینید.

همچنین گزینه‌های دیگری برای مراحل جداگانه وجود دارد که می‌توانید در پنل‌های جلویی تغییر دهید. به عنوان مثال این امکان برای شما فراهم است تا نحوه نمایش گزینه‌های مختلف را برای مشتریان خود در هر مرحله سفارشی کنید و در هر مرحله نیز گزینه‌های خاصی را به آنها نشان دهید یا پنهان کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌های گزینه رزرو را تغییر دهید و مراحل رزرو را آن‌طور که خودتان دوست دارید سفارشی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آیکون ویرایش برچسب‌ها یا دکمه‌هایی که می‌خواهید تغییر دهید کلیک کنید و سپس متنی را که قصد دارید به پنل رزرو جلویی اضافه شود را وارد کنید. به همین سادگی.

علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید برچسب‌ها را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید، که می‌تواند برای سایت‌هایی که مشتریان بین‌المللی دارند بسیار مفید باشد. در نهایت می‌توانید در صورت لزوم با چند کلیک کل پنل مشتری را فعال یا غیرفعال کنید.

– داشبورد مدیریت اختصاصی برای کارکنان یا مدیریت

افزونه Booknetic به‌گونه‌ای طراحی شده که مدیرران بتوانند به سادگی از آن استفاده کنند. بنابراین همراه با یک داشبورد انعطاف‌پذیر ارائه می‌شود که تمامی جزئیات لازم مربوط به رزرو و قرار ملاقات‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به عنوان مثال، به صورت پیش‌فرض، می‌توانید تمام سوابق قرار ملاقات را در این بخش مشاهده کنید. سوابق قرار ملاقات شامل: شناسه قرار، تاریخ، نام مشتری، خدمات و پرداخت است. همچنین اگر نیاز دارید که به اطلاعات بیشتری از مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، کافیست روی دکمه “اطلاعات” کلیک کنید. تمام این جزئیات نمایش داده شده از قرار ملاقات‌های ثبت شده از طریق افزونه رزرو نوبت بوکنتیک هستند و می‌توانید آن‌ها را به عنوان قرارهای آینده یا در انتظار فیلتر کنید.

علاوه بر این، داشبورد این افزونه همچنین تعداد قرار ملاقات‌ها، مدت زمان بر حسب ساعت، درآمد کل و قرار ملاقات‌های معلق از جمله تمام سوابق قرار ملاقات را در یک دوره زمانی مشخص به شما نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید تمام این اطلاعات را در دوره‌های مختلف نیز مشاهده کنید.

اگر قصد دارید رکوردها را برای یک دوره زمانی خاص‌‌تر مشاهده کنید، می‌توانید از تاریخ‌‌های سفارشی استفاده کنید. تنها کافیست تاریخ مورد نظر خود را از داشبورد با استفاده از تقویم‌ها انتخاب کنید تا افزونه هر رکوردی که در آن تاریخ رخ داده است را به شما نشان دهد. در مجموع می‌توان گفت پنل کاربری این افزونه بسیار ساده است و شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنید.

– ماژول‌های گزارش‌دهی متعدد

افزونه Booknetic به شما این امکان را می‌دهد تا گزارشاتی که می‌تواند برای سایت شما مفید باشد را مشاهده و مدیریت کاملی روی آن‌ها داشته باشد. این گزارش‌ها می‌تواند به رشد کسب‌و‌کار شما کمک کند.

در این افزونه 4 گزارش مختلف وجود دارد که می‌توانید در داشبورد گزارش خود تجزیه و تحلیل کنید. آنها شامل یک نمودار میله‌ای برای تعداد قرار ملاقات‌ها، یک نمودار خطی برای درآمد قرار ملاقات و دو نمودار دایره ای است که بیشترین مکان‌ها و پردرآمدترین کارکنان را شامل می‌شود.

تمامی این گزارشات را می‌توان در بازه‌های زمانی مختلفی در داشبورد وردپرس مشاهده کرد. می‌‌توانید نمودارهای دو دایره‌ای را بر اساس هفته، ماه یا سال جاری یا قبلی نظارت کنید و…

با تجزیه و تحلیل این داده‌ها، می‌توانید مدیریت کاملی روی کاربران خود داشته باشید که این می‌تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند. علاوه بر این، می‌توانید گزارش‌های مربوط به تعداد قرارها و درآمدهای قرار را بر اساس خدمات، موقعیت مکانی و کارکنان فیلتر کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب و کار با قالب فلت سام (Flatsome) | کامل و رایگان 

– دارای فرم‌ساز داخلی

افزونه رزرو قرار ملاقات Booknetic همچنین شامل گزینه‌های مختلفی برای افزودن و سفارشی کردن فرمی است که کاربران باید هنگام تعیین وقت ملاقات پر کنند. در واقع این افزونه دارای فرم‌ساز داخلی است که به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی و تنها با کشیدن و رها کردن عناصر، یک فرم سفارشی ایجاد کنید تا به فرآیند رزرو اضافه شود.

فرم‌ساز داخلی این پلاگین شامل تمام عناصری است که برای ایجاد فرم نیاز دارید مانند ورودی متن، ناحیه متن، دکمه‌های رادیویی، چک‌باکس‌ها، آپلود فایل‌ها و سایر فیلدها و… علاوه بر این، می‌توانید عناصر ورودی تاریخ و زمان را نیز اضافه که می‌‌توانند هنگام ایجاد فرم برای رزرو قرار مفید باشند.

برای ایجاد فرم، تنها باید عناصر را به قسمت فرم‌ساز بکشید و رها کنید. سپس این عناصر در سمت راست صفحه نمایش داده می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را همراه با جزئیات ویرایش کنید. در نهایت پس از انجام تغییرات، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

– دسته‌بندی‌های چند سطحی برای خدمات و مدیریت کارکنان

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد افزونه رزرو نوبت بوکنتیک این است که به شما این امکان را می‌دهد تا خدمات و کارکنان خود را نیز مدیریت کنید. شما می‌توانید تمام جزئیات تیم خود را به سیستم رزرو اضافه و از دسته‌بندی‌های چند سطحی با خدمات استفاده کنید. همچنین می‌توانید تمام خدمات ارائه‌شده توسط هر یک از اعضای تیم را با نمای فهرست لیست کنید و حتی یک سرویس یا دسته برای گروه بندی آن‌ها اضافه کنید. علاوه بر این، می‌توانید نمای نمودار را برای ویرایش و مدیریت آن‌ها با انعطاف‌پذیری بیشتری انتخاب کنید.

نمای نمودار درختی به شما دید واضحی از هر سرویس و اعضای تیم اختصاص داده شده به آن می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید یک سرویس را به دسته‌‌های چند سطحی مختلفی تقسیم تا مدیریت آن‌ها برای شما ساده‌تر شود. در نهایت، می‌توانید دسته‌ها یا خدمات جدیدی را با چند کلیک به نمای نمودار اضافه کنید.

ویژگی های اضافی افزونه Booknetic

  • ادغام با Zoom: این افزونه به صورت کامل با ابزار زوم ادغام می‌شود، بنابراین می‌توانید به مشتریان خود اجازه دهید تا جلسات و کنفرانس‌های آنلاین داشته باشند.
  • همگام‌سازی با گوگل: مشتریان شما می‌توانند به راحتی با حساب گوگل خود برای فرآیند رزرو همگام شوند.
  • اعلان ایمیل و پیامک: اعلان‌های ایمیلی و پیامکی را برای مشتریان و کارکنان خود در مورد هر قرار ملاقاتی که از Booknetic انجام می‌شود، ارسال کنید.
  • روش‌های پرداخت چندگانه: این پلاگین از درگاه‌های پرداخت مختلف مانند پی پال، استریپ و… پشتیبانی می‌کند. همچنین اگر در سایت خود از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده می‌کنید، می توانید از روش‌های پرداخت ووکامرس نیز استفاده کنید.
  • انواع الگوها: می‌توانید از بین بیش از 5 الگو یکی را به دلخواه خود انتخاب کنید تا فرم رزرو خود را در پنل جلویی برای مشتریان خود طراحی کنید.

سوالات متداول

افزونه Booknetic را از کجا بخریم؟

در صورتی که قصد خرید افزونه‌های نوبت دهی و رزرو آنلاین را دارید، نوین وردپرس می‌تواند یک انتخاب مطمئن برای شما باشد. ارائه محصولات با کیفیت و اورجینال، محصولات کاملاً فارسی‌سازی‌شده و عدم استفاده از قالب‌های نال و رایگان از ویژگی‌های بارز نوین وردپرس است. علاوه بر آن تمامی قالب‌ها و افزونه‌های ارائه‌شده در نوین وردپرس دارای پشتیبانی‌های همه‌جانبه هستند به‌گونه‌ای که بعد از خرید هر قالب یا افزونه، یک تیم پشتیبان قدرتمند و پاسخگو می‌توانند تمامی نیازها و مشکلات شما را حل و فصل کنند.

کاربردهای افزونه Booknetic چیست؟

برخی از کاربردهای این افزونه عبارت است از: ویجت‌های قابل تنظیم، سفارشی‌سازی آسان، دارای الگوهای جذاب برای نمایش فرم، فرم‌ساز داخلی و…

جمع‌بندی

اگر شما قصد دارید یک سایت خدماتی ارائه دهید که نیاز است مشتری از قبل نوبت دریافت کند، می‌توانید از افزونه های وردپرس برای اضافه کردن این قابلیت به سایت خود استفاده کنید. یکی از بهترین افزونه‌هایی که می‌توانید برای انجام این کار پیدا کنید، پلاگین بوکنتیک است. ما در این مطلب شما را با آموزش افزونه Booknetic و آموزش کار با افزونه بوکنتیک آشنا کردیم. امیدواریم از این مطلب رضایت داشته باشید.

منبع: quadlayers