You are currently viewing آموزش اتصال گوگل ادز با تجزیه و تحلیل ga4

آموزش اتصال گوگل ادز با تجزیه و تحلیل ga4


بارگذاری…

Google Ads و Google Analytics ga4 دو ابزار قدرتمند و رایج هستند که توسط بازاریابان دیجیتال در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. اکنون، اگر این دو ابزار را با هم ادغام کنید، می توانید بینش بهتری نسبت به کسب و کار خود داشته باشید و در نتیجه کارایی بازاریابی خود را بهبود ببخشید. اگر با نحوه اتصال Google Ads با تجزیه و تحلیل ga4 آشنا نیستید، نگران نباشید زیرا ما در این مقاله این کار را انجام خواهیم داد. نحوه اتصال Google Ads با analytics ga4 برای ارائه به مردم عزیز با ما بمان.

چرا باید Google Analytics 4 و Google Ads را به هم متصل کنیم؟

قبل از اینکه بخواهیم نحوه اتصال گوگل ادز با ga4 analytics را به شما آموزش دهیم، بهتر است با دلایل اتصال این دو ابزار به یکدیگر آشنا شوید. پیوند دادن این دو حساب به این معنی است که هر دو محصول داده‌ها را به اشتراک می‌گذارند و دیدن تصویر بزرگ‌تر بازدیدکنندگان وب‌سایت خود از Google Ads را برای شما آسان‌تر می‌کند. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، هدف قرار دادن تبلیغات برای انواع مختلف مخاطبان بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تبلیغات خود را مرتبط تر کنید و نتایج بهتری کسب کنید. بنابراین می‌توانید در Google Analytics 4 مخاطب ایجاد کنید و سپس آن‌ها را به حساب Google Ads خود وارد کنید تا کمپین‌های بازاریابی مجدد خود را هدف قرار دهید.

همچنین بسیار مفید خواهد بود که بدانید کاربران قبل از تبدیل، چه اقداماتی در وب سایت شما انجام می دهند تا بتوانید از آنها برای بهبود و افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر محصولات خود استفاده کنید. بنابراین می توان گفت که اگر می خواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید، ترکیب ابزار گوگل آنالیتیکس ۴ و گوگل ادز می تواند یک تکنیک عالی باشد.

بیشتر بخوانید: فیگما چیست؟ و کاربرد و فواید فیگما چیست؟

نحوه اتصال Google Ads با analytics ga4

اولین قدم این است که مطمئن شوید که مجوزهای صحیح برای هر دو حساب را دارید. اگر حساب Google Ads خود را پیوند دهید، داده های تجزیه و تحلیل ga4 را در همه حساب های تبلیغاتی پیدا خواهید کرد. در زیر شما را با آموزش نحوه اتصال Google Analytics 4 و Google Ads آشنا خواهیم کرد.

ابتدا وارد حساب کاربری گوگل آنالیتیکس خود شوید و سپس روی دکمه Admin کلیک کنید. سپس از قسمت Product Links بر روی گزینه Google Ads Links کلیک کنید. سپس به صفحه ای هدایت می شوید که اکانت های مرتبط را نمایش می دهد. فقط روی دکمه پیوند آبی رنگ در گوشه سمت راست کلیک کنید.

در این رابط راه‌اندازی اتصال بعدی، می‌توانید از حساب Google Ads که به آن دسترسی سرپرست دارید، با کلیک کردن روی متن آبی انتخاب کنید حساب‌های Google Ads را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین راه برای افزایش فروش آنلاین و افزایش مشتریان وب سایت تا 3 برابر

سپس اکانت گوگل ادز را انتخاب کرده و روی دکمه آبی تایید کلیک کنید. سپس برای ادامه روی Next کلیک کنید.

در مرحله بعد، باید تنظیمات تبلیغات شخصی و برچسب گذاری خودکار را پیکربندی کنید و روی Next کلیک کنید. هر دو به طور پیش فرض فعال هستند.

در این مرحله نهایی، می توانید تنظیمات خود را بررسی کرده و پیوند را برای اتمام ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های مدیریت تبلیغات وردپرس – 6 افزونه مدیریت تبلیغات

اکنون لینک ایجاد شده را با رنگ سبز برجسته خواهید دید. ممکن است حداکثر 24 ساعت طول بکشد تا داده ها نمایش داده شوند، بنابراین اگر فوراً نمایش داده نشد نگران نباشید.

اطلاعات حساب نیز در مرحله 3 در رابط نمایش داده می شود. می توانید برای مشاهده جزئیات تنظیمات پیوند، ویرایش تنظیمات تبلیغات شخصی یا حذف پیوند، روی فلش کوچک سمت راست کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی افزونه های درگاه پرداخت برای سایت های وردپرسی

نحوه اتصال تجزیه و تحلیل ga4 در رابط Google Ads

اگر قبلاً حساب‌ها را در رابط تجزیه و تحلیل ga4 پیوند داده‌اید، نیازی به پیوند مجدد آنها در Google Ads ندارید. شما هنوز باید تبدیل ها را اضافه کنید.

ابتدا بر روی Tools and Settings کلیک کنید و سپس در زیر ستون Setup گزینه Linked Accounts را انتخاب کنید.

سپس روی پیوند Details vs Google Analytics و Firebase کلیک کنید.

در اینجا تمام اکانت های تجزیه و تحلیل ga4 که به آنها دسترسی دارید و سایر جزئیات را مشاهده خواهید کرد. اکنون باید روی پیوند زیر ستون Actions کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: Analyze Pro | یک پلاگین پیشرفته هماهنگ کننده وردپرس و Google Analytics Pro

در اعلان بعدی، بررسی کنید که آیا می‌خواهید مخاطبان را از GA4 به Google Ads خود وارد کنید و سپس روی پیوند کلیک کنید.

در این مرحله، شما با موفقیت این دو حساب را از رابط Google Ads ادغام کرده اید.

برای مشاهده تبدیل‌ها و سایر معیارها، کافی است در زیر ستون Apps & Web Metrics روی Enable کلیک کنید. اکنون می توانید از این رویدادهای تبدیل در کمپین های تبلیغاتی گوگل خود استفاده کنید و جریان داده ها را بین دو ابزار مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین و مهم ترین روش های تبلیغات اینترنتی

چگونه داده های Google Ads را در GA4 پیدا کنیم

برای این کار از قسمت Acquisition روی Browse کلیک کنید. سپس صفحه را به پایین اسکرول کرده و روی کارت View Google Ad Campaigns کلیک کنید. این نقشه به شما امکان می دهد گزارش را فقط بر اساس جلسه یا جلسات موجود مشاهده کنید.

وقتی روی نقشه در تصویر بالا کلیک می‌کنید، می‌توانید یک گزارش جامع با معیارهای Google Ads مانند کلیک‌ها، هزینه، هزینه به ازای هر کلیک و بازگشت هزینه تبلیغات و سایر معیارها مشاهده کنید. همچنین امکان انتخاب ابعاد مختلف گوگل ادز مانند نام گروه تبلیغاتی، متن کلمه کلیدی، پرس و جو و غیره وجود دارد.

بیشتر بخوانید: Google Analytics چیست و مزایای استفاده از Google Analytics

در مرحله بعد در قسمت Acquisition روی User Acquisition Report کلیک کنید و سپس ابعاد Google Ads را انتخاب کنید.

سوالات متداول

چرا باید تبلیغات ga4 و گوگل را به هم متصل کنیم؟

ادغام این دو ابزار مزایای مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از: می توانید از تبدیل های ga4 در گوگل ادز استفاده کنید و کمپین ها را بر اساس آن بهینه سازی کنید، می توانید در گوگل آنالیتیکس 4 مخاطب ایجاد کنید و از آنها در تبلیغات گوگل برای کمپین ها استفاده کنید، می توانید گزارش هایی در مورد سایت خود دریافت کنید. ترافیک و …

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس و نصب آن در وردپرس

خلاصه: نحوه اتصال Google Ads به تجزیه و تحلیل ga4

اگر از ابزار Google Ads برای اجرای کمپین ها و ابزار تجزیه و تحلیل ga4 برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربران وب سایت استفاده می کنید، ایده بسیار خوبی است که این دو ابزار را با هم ادغام کنید تا سودآوری سایت خود را بهتر تحلیل کنید. در این مطلب آموزش اتصال گوگل ادز با ga4 analytics را به شما معرفی کرده ایم، امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: مدرسه اقدامات